۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین راه اندازی اسپوکس در مدارس مهمترین هدف ما برای توسعه این رشته است
کد خبر: ۲۴۱۴۶۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۳۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

راه اندازی اسپوکس در مدارس مهمترین هدف ما برای توسعه این رشته است

رییس انجمن اسپوکس گفت: اسپوکس ورزشی جذاب و قابل دسترسی است که برای توسعه و پیشرفت آن تصمیم داریم که این رشته را در مدارس سراسر کشور راه اندازی کنیم.

راه اندازی اسپوکس در مدارس مهمترین هدف ما برای توسعه این رشته است

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین و به نقل از  سایت فدراسیون انجمنهای ورزشی محمد هاشم پور با بیان این موضوع اظهار داشت: اسپوکس با توجه به ماهیتی که دارد تداعی دوران کودکی همه ما را به خاطر می آورد و براساس چشم انداز ترسیم شده انجمن، توجه به سنین پایه و آموزش این رشته در بین نونهالان و نوجوانان از اهم برنامه های ما برای توسعه و تعمیم آن خواهد بود.

وی افزود: در این راستا در نظر داریم که این رشته مفرح و سهل الوصول را به مدارس ببریم که در این بین استان گیلان فعالیت خود را در بخشهای استعدادیابی، معرفی و برگزاری دوره های آموزشی و رقابتی بین مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی با هماهنگی مسئولین مربوطه آموزش و پرورش آغاز نموده است و از مسئولین کمیته های استانهای فعال خواسته ایم که آموزش اسپوکس در مدارس را با جدیت پیگیری کنند.

هاشم پور در خصوص سهولت انجام اسپوکس و دسترسی آسان به این رشته تاکید کرد: ساده بودن قوانین، امکان دسترسی همگانی، عدم محدودیت سنی و جنسی، مقرون به صرفه بودن و امکان تهیه ابزار ورزشی برای همگان، هوازی بودن این رشته و داشتن توانایی بالا برای بهبود و ارتقاء سیستم قلب و عروق، امکان فعالیت در سالن و هوای آزاد با امکانات ابتدایی و مهمترین آن در صد صفر بودن آسیب دیدگی باعث می شود که اسپوکس در سطح کشور پیشرفت سریعتری داشته باشد.

رییس انجمن اسپوکس کشور توجه به مقوله آموزش را مهمترین هدف این انجمن خواند و اذعان داشت: در راستای اهداف آموزشی اواسط اردیبهشت ماه دوره مربیگری و داوری در دو بخش مردان و زنان را در اصفهان برگزار خواهیم کرد ضمن اینکه استان ایلام تقاضای برپایی یک دوره کلاس توجیهی در خرداد ماه را ارائه کرده است و بطور قطع ظرف دو ماه آینده در 10 استان فعال کشور دوره های آموزشی و کلاسهای توجیهی را اشاعه خواهیم داد.

وی همچنین از میزان علاقه مندی بانوان به اسپوکس خبر داد و گفت: طبق برنامه، همسان با آقایان این رشته را در بخش بانوان هم فعال کرده ایم و مازندران جزو استانهایی است که در رده بانوان فعالیت چشمگیری دارد و تیم خوب و یکدستی را تشکیل داده که می تواند در مسابقات کشوری حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد.

انتهای پیام/س

 

 

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان