۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین داود محمدی: شهرشدن روستاهای قشلاق و زیاران در وزارت کشور تصویب شد
کد خبر: ۲۴۱۲۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

داود محمدی: شهرشدن روستاهای قشلاق و زیاران در وزارت کشور تصویب شد

داود محمدی: شهرشدن روستاهای قشلاق و زیاران در وزارت کشور تصویب شد

 

فصل بیداری: نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی از تصویب شهرشدن روستاهای قشلاق و زیاران شهرستان آبیک در وزارت کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار فصل بیداری، داود محمدی در جمع شوراهای بخش مرکزی شهرستان آبیک  در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار داشت: شهرشدن روستاهای قشلاق و زیاران شهرستان آبیک در وزارت کشور تصویب شده و به هیئت دولت ارسال شده است.

وی افزود: با تصویب هیئت دولت، شهر شدن روستاهای قشلاق و زیاران شهرستان آبیک محقق می‌شود.

این مسئول ادامه داد: اگر عمر دولت دهم ۲۰ روز تا یک ماه ادامه داشت مصوبه شهرستان شدن محمدیه و دو الموت استان قزوین  از سوی دولت تحقق می‌یافت و تکلیف برخی از شهرها هم مشخص می‌شد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با روی کار آمدن دولت یازدهم تغییر وتحولاتی در این زمینه صورت گرفت و مسئولان استان قزوین باید با کار کارشناسی و مطالعاتی دقیق طبق تقسیمات کشوری وضعیت روستاهایی که باید به شهر، شهرهایی که به شهرستان و بخش تبدیل شوند به وزرات کشور ارسال کنند که با معاون سیاسی استاندار قزوین این موضوع مطرح شده تا یک بسته جامع تهیه شود.

محمدی در پاسخ به درخواست شورهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی شهرستان آبیک مبنی بر برخودر قاطع با سارقان، بر افزایش ضریب امنیت در استان قزوین از سوی مسئولان نیروی انتظامی این استان تاکید و بیان کرد: گلایه‌هایی از شهرهای مختلف استان قزوین مانند کوهین و شریف‌آباد در این زمینه رسیده است که با مسئولان انتظامی استان قزوین انتقال داده شده است.

وی افزود: مال، آبرو و جان مردم در دین اسلام محترم شمرده شده است و حفاظت از این مقوله‌ها از وظایف نیروی انتظامی و دستگاه قضایی است گرچه از بین رفتن بسترها و زمینه‌های ارتکاب جرم می‌تواند به کاهش سرقت‌ها کمک کند ولی برخورد قاطع نیز لازم است.

این مسئول خاطر نشان کرد: در خصوص تخصیص افزایش سهمیه آرد شهرستان آبیک با توجه به افزایش مهاجرت در فصول بهار وتابستان به روستاهای بخش مرکزی و همچنین افزایش سوخت ادارات کشاورزی کشاورزان شهرستان آبیک ازمسئولان شهرستان آبیکی درخواست می‌شود و برآورد هزینه کنند تا با رایزنی با مسئولان استان قزوین این مشکلات را برطرف کنیم.

محمدی افزود: مسئولان باید با بهره‌گیری از منویات مقام معظم رهبری در خدمت‌رسانی به نظام و مردم کم نگذارند.

# رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی بودجه آبیک از محل عوارض سیمان

محمدی با اشاره به پیگیری مجدانه در خصوص تخصیص عوارض یک درصد فروش آلایندگی شرکت سیمان به آبیک گفت:  ۵۰ درصد از عوارض شرکت سیمان به شهرستان آبیک، ۴۰ درصد به شهرستان نظرآباد استان البرز و ۱۰ درصد به روستای هیو استان البرز اختصاص داده شده است.

وی افزود: به دلیل قرار گرفتن شرکت سیمان آبیک بین دواستان البرز وقزوین وآلایندگی متأثر از آن برای مردم شهرستان آبیک،  اجرای ماده قانونی ۱۲۳ برنامه پنج ساله پنجم توسعه شامل شهرستان آبیک شد.

این مسئول با اشاره به مطالبات متعدد از روستاهای استان قزوین ادامه داد: از ۶۲۰ روستای این استان، هفت هزار تقاضا داشتیم که شامل مطالبات مردم می‌شد ولی اگر وضع بودجه هم ایده‌آل بود نمی‌توانستیم به همه درخواست‌ها وتقاضاها پاسخ مثبت دهیم.

محمدی اضافه کرد: با توجه به افزایش ۵۰ میلیارد تومان به بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی استان قزوین، رقم قابل توجه وخوبی است که می‌توان راهگشای بخشی  ازمشکلات باشد و از اختصاص این بودجه وضعیت شهرستان آبیک نیز به نسبت گذشته بهتر می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان