۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آخرین وضعیت پروژه صحن حضرت زهرا(س) در حرم علوی+تصاویر
کد خبر: ۲۴۱۲۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۹ ساعت: ۸:۱۹ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

آخرین وضعیت پروژه صحن حضرت زهرا(س) در حرم علوی+تصاویر

پروژه صحن حضرت زهرا (س) در حرم علوی با پیشرفت خوب در حال اجراست و فازهای مختلف بخش زیارتی بعد از تکمیل بلافاصله مورد بهره‌داری قرار می‌گیرد.

آخرین وضعیت پروژه صحن حضرت زهرا(س) در حرم علوی+تصاویر
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر  صبح قزوین ، پروژه صحن حضرت زهرا (س) در حرم علوی با پیشرفت خوب در حال اجراست و فازهای مختلف بخش زیارتی بعد از تکمیل بلافاصله مورد بهره‌داری قرار می‌گیرد.پروژه صحن حضرت زهرا (س) با مساحت کل 220 هزار و 830 مترمربع بخش از توسعه حرم مطهر علوی، بزرگترین پروژه عمرانی مذهبی در حال اجرا در جهان است. 

هدف از این پروژه تأمین آسایش و رفاه حال زائران با افزودن به سطوح زیارتی حرم و نیز ارائه خدمات جانبی موردنیاز  است که این مهم با ساماندهی فضای باز اطراف حرم و احداث شبستان ها و رواق ها تحقق می یابد.این پروژه که از فروردین سال 1389 آغاز شده 3 کاربری زیارتی، غیرزیارتی و اداری دارد. 

بخش زیارتی این پروژه که جهت توسعه حرم، گنجایش بیشتر زائران و رفاه حال آنان در نظر گرفته شده بیش از 109,000 مترمربع مساحت دارد.

بخش غیرزیارتی عمومی شامل موزه، کتابخانه، اداری و اطلاع رسانی، مهمانسرا و رستوران حرم، پارکینگ اختصاصی، سرویس های بهداشتی و وضوخانه است که 97,950 مترمربع مساحت دارد.

فضاهای جانبی این پروژه هم شامل ساختمان تأسیسات موتورخانه مرکزی، بقعه امام زین العابدین(ع)، تونل زیرگذر، رواق های اطراف مجموعه است که 13,880 مترمربع است. 

برآورد کلی هزینه اجرای این پروژه 7,000,000,000,000 ریال است که قرار است با کمک‌های مردم و با همت کارگران، استادکاران و مهندسان ایرانی در کمتر از 5 سال تکمیل شود.

بخش قابل توجهی از هزینه‌های ساخت و بازسازی اعتاب مقدسه را مردم و محبان اهل بیت (ع) ایران اسلامی تقبل می‌کنند که می‌توان در مجموع گفت که صحن حضرت زهرا (س) نشانه ای از ارادت ایرانی‌ها به خاندان اهل بیت (ع) است.

هموطنانی که علاقه‌مند هستند از فیض مشارکت در طرح توسعه حرم مطهر علوی بهره‌مند شوند می‌توانند با ارسال عدد 110به شماره 8888اپراتور همراه اول و یا شماره‌گیری کد #888*733*از طریق ایرانسل و همراه اول اقدام کنند.



انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان