۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دولت اگر صداقت دارد سایه جنگ ارزی را از کشور کم کند/ سال گذشته ۶۱ بار مراجع درباره ربای بانکی تذکر دادند
کد خبر: ۲۴۱۱۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۸ ساعت: ۱۵:۴۶ ↗ لینک کوتاه

حسن عباسی در دانشگاه بین الملل امام خمینی(ره):

دولت اگر صداقت دارد سایه جنگ ارزی را از کشور کم کند/ سال گذشته ۶۱ بار مراجع درباره ربای بانکی تذکر دادند

حسن عباسی در دانشگاه بین الملل امام خمینی(ره) بیان کرد: وقتی ما چرخه دلار را حل نکنیم توان انجام هیچ معامله ای در حوزه تجاری با کشورهای خارجی را نداریم؛ لذا قول ۱۰۰ روزه شعاری بیش نبود دولت اگر صداقت دارد سایه جنگ ارزی را از سر کشور کم کند.

 دولت اگر صداقت دارد سایه جنگ ارزی را از کشور کم کند/ سال گذشته ۶۱ بار مراجع درباره ربای بانکی تذکر دادند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ حسن عباسی کارشناس سیاسی ظهر امروز(دوشنبه) سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان اظهار کرد: اقتصاد دولت یازدهم افسارگسیخته است و بر پایه مدلی است که در انگلیس و آمریکا اجرا شد؛ چرا ما باید روش‌های شکست خورده دولت‌های دیگر را اجرا کنیم؟!

وی اذعان کرد: دولت پشت تریبون حرف‌های دینی می‌زند اما انچه که در اجرا دیده می‌شود، مدل‌های دولت‌های غربی است.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: آیت الله جوادی آملی در درس خارج فقه خود گریه کرد که هرچی بحث ربای بانکی را مطرح می‌کنم، هیچکس گوش نمی‌دهد؛ سال گذشته 61 بار مراجع تقلید گفتند که بانک‌های جمهوری اسلامی بر پایه ربا است؛ اما گوش شنوایی نیست.

وی با بیان اینکه مردم نباید به وعده‌های و شعارهای کاذب کاندیداها رأی دهند، ابراز کرد: اینکه یکی وعده صد روزه می‌دهد یا آب خوردن را منوط به برجام می‌داند و بعدا منکر همین صحبت‌های خود می‌شود، نمونه ای از وعده‌های دروغین است.

عباسی با بیان اینکه برجام نه شغل ایجاد کرد و نه تحریم‌ها رفع شد، عنوان کرد: دولت مدعی است مذاکره انجام داده است تا تهدید نظامی از کشور رفع شود؛ در صورتی که رفع تهدیدات بر عهده سردار سلیمانی و سرداران نظامی و ارتشی و سپاهی است.

سال گذشته 11 مرتبه به دادگاه احضار شدم
وی ادامه داد: دولت باید با مذاکرات تحریم‌ها را لغو می‌کرد در صورتی که آمریکا اعلام کرد؛ قرار نبود تحریم ارزی را برداریم، دکتر ظریف پیش از عید در نشست بخش خصوصی گفته بود در مذاکرات هسته‌ای برای این تحریم ارزی و داماتو صحیبتی نکردیم؛ این یعنی عملا ما در مذاکرات شکست خوردیم.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: وقتی ما چرخه دلار را حل نکنیم توان انجام هیچ معامله ای در حوزه تجاری با کشورهای خارجی را نداریم؛ لذا قول 100 روزه شعاری بیش نبود دولت اگر صداقت دارد سایه جنگ ارزی را از سر کشور کم کند.

وی در پاسخ به چرایی ثبت نام 1600 نفر برای انتخابات ریاست جمهوری اذعان کرد: آیا امروز می‌توان کشور را به دست همه این افراد سپرد؟ قرار نبود در جمهوری اسلامی موضوع مردم سالاری دینی به صورت دموکراسی غربی اجرا شود؛ بلکه سازوکار دموکراسی موجود در غرب در شرق و غرب ابعاد مخصوص به خود را دارد.

عباسی تاکید کرد: نهادی به نام شورای نگهبان در همه کشورهای دنیا وجود دارد و هر حکومت دارای دموکراسی ساختاری نظارتی شبیه شورای نگهبان ما دارد؛ زیرا نمی‌توان کشور را به دست افراد بی تخصص سپرد.

وی افزود: یک مسئله ای که هم اکنون در کشور ایران به خوبی جانیفتاده، حرکت حزبی است، یعنی بین لیدرهای احزاب با افراد کف جامعه شرایط یکسانی برای ثبت نام در انتخابات برقرار است.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: یکی از ضعف‌های احزاب ما زمانی که دولت را به دست می‌گیرند عدم کادرسازی و نبود برنامه ای برای تربیت نیروی جوان است؛ دولت یازدهم اکثر وزرای خود را از نیروهای با سن بالا انتخاب کرد.

وی ادامه داد: در آمریکا طی پنجاه سال گذشته هرتلاشی برای ایجاد جریان سوم در کنار دو حزب دیگر صورت گرفته به نتیجه نرسیده است و فقط دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در صحنه هستند؛ زیرا این کشور یک سیستم نظارتی خاصی دارد که در نهایت دونفر روی کار می‌آیند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: شورای نگهبان صلاحیت افراد را از طریق 4 مرجع قضایی بررسی می‌کند و باید در فضای جامعه به مدل سیاسی خاصی برسیم که افراد کف جامعه این نگاه را نداشته باشند که برای ثبت نام حضور پیدا کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مطرح شدن نظرات مخالف سیاسی از سوی جوانان شادابی سیاسی است، یادآور شد: به عنوان مخالف دولت، سال گذشته 11 مرتبه به دادگاه احضار شدم و 8 بار آن را آقای رییس جمهور از من شکایت کرده بود؛ اما دکتر روحانی 52 ناسزا به ما گفت.

امروز بحث اصلاح طلب و اصوالگرا تمام شده است
این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه هرکس به دادگاه رفته انسانی منفی نیست، گفت: من در دفاع از انقلاب به دادگاه رفتم، افتخارم این است که در جمهوری اسلامی به دادگاه رفته و محاکمه می‌شوم و به زندان می‌روم.

وی افزود: اگر خطایی کردم باید مجازات شوم و اگر روزی اعدام شوم به طناب آن بوسه می‌زنم؛ اما کسانی که زمانی به گفته خودشان برای انقلاب مبارزه می‌کردند و بعدها در شبکه‌های ضدانقلاب حاضر شدند و علیه انقلاب حرف زدند، مشخص است از ابتدا که در ایران بودند اعتقادی به انقلاب نداشتند.

عباسی عنوان کرد: امروز نیروهای مذهبی و بسیجی در سوریه شهید می‌شوند؛ اما اصلاح طلبانی که در شبکه‌های خارجی ضدنظام صحبت می‌کنند هیچ زمانی نسبتی با بسیج نداشتند؛ مردم به خوبی می‌دانند که حقانیت با کسانی است که خون خودشان را برای دفاع از انقلاب می‌دهند.

وی درباره چرایی فعالیت اقدامات قرارگاه خاتم الانبیا اذعان کرد: زمانی که آقای هاشمی در دهه ابتدایی 70 قصد داشت از ظرفیت نیروهای مسلح در ماجرای سازندگی کشور استفاده کند طرح مجموعه قرارگاه خاتم الانبیا در چارچوب شورای امنیت ملی عنوان کرد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: هدف آقای هاشمی این بود تا از توان مهندسی نیروهای مسلح استفاده کند تا در کنار ابزاری که از جنگ باقی مانده بود به سازندگی کشور کمکی شود؛ این قرارگاه تا به امروز ادامه داشته است و هزینه این مهندسان از طریق نیروهای مسلح پرداخت می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: امروز بحث اصلاح طلب و اصوالگرا تمام شده و موضوع تفکر انقلابی و غیر انقلابی مطرح است؛ جوانان ما با نظرات مخالف خود را در چارچوب اخلاق صحبت‌های خود را مطرح می‌کنند که این نمونه ای از دموکراسی در کشور است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان