۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اجرای ۱۲۵ طرح اشتغال‌زایی در مناطق محروم استان
کد خبر: ۲۴۱۰۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۸ ساعت: ۱۲:۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی قزوین اعلام کرد:

اجرای ۱۲۵ طرح اشتغال‌زایی در مناطق محروم استان

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: تعداد ۱۲۵ طرح اشتغال‌زایی در مناطق محروم و روستایی محقق شده است.

اجرای ۱۲۵ طرح اشتغال‌زایی در مناطق محروم استان
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان در جلسه مشترک با مهندس پیری شهردار اقبالیه که عصر روز گذشته در سالن جلسات این اداره برگزار شد، لازمه تحقق اقتصادی مقاومتی در بهزیستی استان را توسعه مشاغل خرد در مناطق محروم و روستایی مطرح کرد.

وی با بیان اینکه این اداره در سال گذشته بیش از 560 اشتغال برای مددجویان بهزیستی استان ایجاد نموده، افزود: تعداد 125 طرح اشتغال‌زایی در مناطق محروم و روستایی محقق شده است.

وارثی در ادامه، افزایش نقش طبقات کم درآمد و متوسط در فعالیت‌های اقتصادی و طرح توانمندسازی اجتماعی محور با رویکرد کاهش فقر، آموزش مهارت‌های زندگی و حرفه آموزی به خانواده‌های نیازمند و زنان سرپرست خانوار، ارتقاء سطح سواد جامعه هدف با تاکید بر مناطق محروم را از جمله فعالیت‌های این سازمان دانست.

وی خاطرنشان کرد: در راستای بهسازی حاشیه شهرها برنامه اورژانس اجتماعی با تاکید بر فعالیت پایگاه خدمات اجتماعی، ایجاد مراکز ارائه خدمات توانبخشی روزانه، مناسب سازی فضاهای فیزیکی، افزایش ارائه خدمات مراقبت در منزل و راه اندازی کارگاه‌های تولیدی حمایتی معلولان از جمله اقدامات بهزیستی استان با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است.

انعقاد 5 تفاهم‌نامه همکاری با سازمان‌ها
مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: بهزیستی استان با پرداخت بیش از یک میلیارد و دویست میلیون ریال بیمه خويش فرمايي و كارفرمايي معلولان و پرداخت بیش از 9 میلیارد ریال حق بيمه خويش فرمايي و كارفرمايي به مددجویان تحت حمایت خود و پرداخت بیش از 750 میلیون ریال حق جبران عدم كارايي معلولان شاغل دربخش غير دولتي از طریق مشوق‌های سازمانی اقدام به تسهیل اشتغال‌زایی برای جامعه هدف خود کرده است.

وارثی عنوان کرد: انعقاد 5 تفاهم‌نامه همکاری با سازمان‌ها در راستای آموزش حرفه‌ای و تسهیل در اشتغال مددجویان بهزیستی از دیگر اقداما ت بهزیستی استان در سال اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه تأسیس موسسه خیریه اشتغال، بیمه عمر و سرمایه گذاری رایگان برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی را جزو اقدامات موثر سازمان عنوان کرد.

این مسئول در پایان با اشاره به گسترش پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی استان با ایجاد تعاونی‌ها و مشاغل کوچک گفت: بهزیستی استان در نظر دارد طی سال جاری با همکاری‌های صورت گرفته اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و آموزشی برای زنان سرپرست خانوار کرده تا از این طریق بتواند به توانمندسازی جامعه هدف و رفع محرومیت استان کمک کند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان