۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۴ هزار زائر قزوینی در نوروز به کربلا اعزام شدند/ فرصت ۱۰ روزه متقاضیان حج تمتع جهت تکمیل ثبت نام
کد خبر: ۲۴۱۰۳۱ نویسنده: علیرضا کلانتری تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۸ ساعت: ۸:۲۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حج و زیارت استان:

۴ هزار زائر قزوینی در نوروز به کربلا اعزام شدند/ فرصت ۱۰ روزه متقاضیان حج تمتع جهت تکمیل ثبت نام

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین با اشاره به فرصت تکمیل ثبت نام متقاضیان حج تمتع، گفت: نوروز امسال ۴ هزار نفر از استان قزوین به کربلای معلی اعزام شدند.

۴ هزار زائر قزوینی در نوروز به کربلا اعزام شدند/ فرصت ۱۰ روزه  متقاضیان حج تمتع جهت تکمیل ثبت نام
علیرضا کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ درباره شرایط اعزام به حج تمتع در سال جاری، اظهار کرد: طبق آمار سازمان حج و زیارت امسال 86 هزار نفر از کل کشور به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که از این تعداد ظرفیت استان قزوین هزار نفر است.

وی افزود: تمام افرادی که تا تاریخ سی و یکم تیرماه سال 95 ثبت نام کرده‌اند و قصد تشرف به حج تمتع را دارند از تاریخ بیست و سوم فروردین ماه به مدت 10 روز مهلت دارند تا جهت تکمیل مراحل ثبت نام و پرداخت قسط اول به بانک ملی مراجعه کنند.

این مسئول ادامه داد: متقاضیان با مراجعه به بانک ملی شهر خود متناسب با تاریخ ثبت نام باید اقدام به پرداخت مابه التفاوت هزینه اعزام کنند.

کلانتری اضافه کرد: چنانچه واجدین شرایط تا تاریخ اعلام شده اقدام به پیگیری مراحل ثبت نام نکنند متقاضیانی که بعد از سی و یکم تیرماه ثبت نام کرده اند با در نظر گرفتن اولویت زمان به لیست افراد واجد شرایط اضافه خواهند شد.

وی با اشاره به میزان استقبال مردم از تشرف به سرزمین وحی، تصریح کرد: مذاکراتی مبنی بر تامین امنیت زائران صورت گرفته که قرار بر تدابیر امنیتی بیشتر در سال جاری گذاشته شده است.

مدیر سازمان حج و زیارت استان قزوین در خصوص دوره اعزام زائران، گفت: زمان و دوره اعزام حجاج پس از اعلام سازمان حج و زیارت کل کشور اعلام می‌شود.

هم اکنون برنامه ای برای حج عمره نداریم
کلانتری در ادامه به برنامه سازمان حج و زیارت در خصوص اعزام متقاضیان به حج عمره اشاره و بیان کرد: هم اکنون برنامه ای برای حج عمره نداریم و برنامه ریزی‌ها به بعد از اعزام متقاضیان به حج تمتع موکول شده است.

وی به استقبال مردم استان جهت سفر به کربلای معلی در ایام عید نوروز اشاره و اظهار کرد: نوروز امسال ظرفیت استان برای سفر به کربلای معلی تکمیل شد.

این مسئول افزود: از تاریخ بیست و چهارم اسفندماه سال گذشته تا هشتم فروردین ماه سال جاری 4 هزار نفر در قالب 100 کاروان به کربلا اعزام شدند.

کلانتری خاطرنشان کرد: امنیت متقاضیانی که از سوی 26 دفتر مسافرتی مجاز استان به کربلا اعزام می‌شوند؛تامین می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه گروه‌های غیرمجاز اقدام به اعزام همشهریان به کربلا می‌کنند که هیچگونه امنیتی نداشته و در صورت بروز مشکل ارگانی پاسخگو نخواهد بود.

این مسئول در خاتمه تصریح کرد: از متقاضیان سفرهای زیارتی درخواست می‌کنیم تا جهت کسب اطلاعات از آدرس و مشخصات دفاتر زیارتی مجاز به سایت سازمان حج و زیارت استان مراجعه کرده و از این طریق اقدام به سفر کنند تا علاوه بر تامین امنیت از خدمات بیمه ای و درمانی نیز برخوردار شوند.
انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان