۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین امروز باید تولید و اشتغال حرف اول و آخر را در عرصه اقتصاد کشور بزند
کد خبر: ۲۴۰۸۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۷ ساعت: ۹:۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

امروز باید تولید و اشتغال حرف اول و آخر را در عرصه اقتصاد کشور بزند

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: امروز باید تولید و اشتغال حرف اول و آخر را در عرصه اقتصاد کشور بزند و همه توان کشور به این سمت برود که چنین رویکردی بستر خدمت هر چه بیشتر را برای کشور رقم می‌زند.

 امروز باید تولید و اشتغال حرف اول و آخر را در عرصه اقتصاد کشور بزند
جمال انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: یکی از رویکردهای مناسب برای تحقق "اقتصاد مقاومتی" رویکرد استراتژیک است که در آن، نقاط ضعف و تهدیدزای اقتصاد تحلیل شده و مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی استخراج می‌‌شود.

وی ادامه داد: لازمه چنین اقتصادی رویکردهای عالمانه و دانش محور است که با اتکا بر منابع داخلی صورت می‌گیرد؛ البته در این میان باید فعالیت‌های موسسات و شرکت‌های دانش بنیان مورد توجه قرار گرفته و برجسته شود بنابراین توسعه‌ شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از راهبردهای مهم و اثرگذار برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: اصطلاح اقتصاد مقاومتی در سال‌های اخیر توسط مقام معظم رهبری مطرح و سپس به مفهوم رایج مباحث اقتصاد سیاسی تبدیل شد، صاحب‌نظرانی با رویکردهای گوناگون در این حوزه اظهار نظر کرده‌اند؛ برخی با ادبیات علم اقتصاد، برخی با ادبیات اقتصاد اسلامی و برخی نیز نقش مؤلفه‌های حوزه‌های فرهنگ و سیاست را در شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار داده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط طرح اقتصاد مقاومتی، به نظر می‌رسد که یکی از رویکردهای مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی رویکرد استراتژیک است.

این مسئول اذعان کرد: در واقع برای اینکه راهکارهای مناسبی برای توسعه‌ی اقتصاد مقاومتی داده شود، ضروری است که پس از تعریف مفهومی اقتصاد مقاومتی، نقاط ضعف و تهدیدزای آن مورد تحلیل واقع شود و مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی استخراج شود و در مرحله‌ی بعد، راهبرد خاصی برای تبدیل این نقاط ضعف به قوت و تبدیل تهدیدها به فرصت تبیین شود.

فعالیت‌های دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی باید برجسته شود

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای مطرح شدن بحث اقتصاد مقاومتی، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های گوناگون به تبیین این مفهوم پرداخته‌اند. ایشان معنای اقتصاد مقاومتی را چنین بیان نموده‌‌اند: «اقتصاد مقاومتى معنایش این است که ما یک اقتصادى داشته باشیم که هم روند رو به رشد اقتصادى در کشور محفوظ بماند، هم آسیب‌‌پذیرى‌‌اش کاهش پیدا کند؛ یعنى وضع اقتصادى کشور و نظام اقتصادى جورى باشد که در مقابل ترفندهاى دشمنان، که همیشگى و به شکل‌هاى مختلف خواهد بود، کمتر آسیب ببیند و اختلال پیدا کند.».

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد تدافعی یا ریاضتی نیست، بلکه در حقیقت نوعی اقتصاد و برنامه‌ریزی تعاملی مبتنی بر راهبرد استفاده از تهدید به عنوان یک فرصت است.

وی اضافه کرد: حال باید دید زمینه‌ها و نقاط آسیب‌پذیر زمینه‌ساز تهدید چیست و چگونه و با چه راهبردی می‌توان این تهدیدها را به فرصت تبدیل نمود و به عنوان فرصتی برای اصلاح یا حتی جراحی اقتصادی استفاده کرد و در عین رفع تهدیدها، به رشد و شکوفایی اقتصادی نیز دست یافت.

انصاری تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی با چنین رویکردی نیازمند تولید است و تولید نیز بستر اشتغال را فراهم آورده و رشد و رونق اقتصادی را رقم خواهد زد.

انصاری یادآورشد: امروز باید تولید و اشتغال حرف اول و آخر را در عرصه اقتصاد کشور بزند و همه توان کشور به این سمت برود که چنین رویکردی بستر خدمت هر چه بیشتر را برای کشور رقم می‌زند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان