۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نظارت جدی بر عطاری‌ها جهت پیشگیری از توزیع موادمخدر
کد خبر: ۲۴۰۶۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۶ ساعت: ۱۴:۳۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان تاکید کرد

نظارت جدی بر عطاری‌ها جهت پیشگیری از توزیع موادمخدر

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: نظارت برعملکرد عطاری‌ها و باشگاه‌های ورزشی در راستای کنترل و پیشگیری از توزیع مواد محرک و مخدر در سال جاری به‌صورت جدی پیگیری خواهد شد.

نظارت جدی بر عطاری‌ها جهت پیشگیری از توزیع موادمخدر
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، علیرضا وارثی رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری استان پیش از ظهر امروز(شنبه)در اولین جلسه این کمیته که در سالن جلسات معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد با اشاره به فعالیت غیر مجاز اغلب عطاری‌های استان بر ضرورت تشکیل کمیته‌های نظارتی با محوریت معاونت غذا و داروی استان و متشکل از معاونت بهداشت، ستاد مبارزه با مواد مخدر، پلیس فرهنگی و پیشگیری و اصناف تاکید کرد.

وارثی خاطرنشان کرد: علی رغم پیگیری‌های معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی تعداد زیادی از عطاری‌های استان به‌صورت غیرمجاز و بدون مجوز فعالیت می‌نمایند که یکی از مشکلاتی که در این راستا با آن برخورد شده فروش مواد محرک و مخدر در بعضی از این عطاری‌ها بوده است.

وی اظهار کرد: بیشتر مراجعان به عطاری‌ها به دنبال دریافت رژیم‌های لاغری و چاقی هستند که این معضل، خطر مصرف داروهای غیر مجاز دارای مواد محرک و مخدر را افزایش می‌دهد که تشکیل کمیته نظارتی و جدیت در کنترل این اماکن می‌تواند تأثیر بسزایی در پیشگیری از اعتیادهای ناآگاهانه داشته باشد.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان، فروش اینترنتی گیاهان دارویی با عنوان رژیم‌های لاغری و چاقی که اغلب دارای مواد محرک و مخدر می‌باشند یکی دیگر از معضلات پیش روی کمیته پیشگیری از اعتیاد استان است که با بررسی و مشارکت پلیس فتا برنامه ریزی‌های لازم جهت منع فروش و فعالیت‌های از این دست صورت گرفته است.

این مسئول افزود: طرح مشارکت طلبی ساکنین(15-55سال) روستاهای استان قزوین درحساس‌سازی و پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر و دادگاه درمان مدار با همکاری دادگستری استان در سال جاری به زودی افتتاح خواهد شد.

رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری استان تصریح کرد: یکی از اولویت‌های کمیته در سال جاری تغییر رفتار در پیشگیری از اعتیاد و ارائه گزارشات روشن و شفاف در خصوص عملکرد کمیته خواهد بود.

وی در ادامه عنوان کرد: به دلیل عدم تعریف شاخص‌های مناسبی جهت اندازه گیری اثربخشی فعالیت‌های حوزه پیشگیری نیازمند همکاری پیش از پیش دستگاه‌های عضو کمیته جهت تشریح و اطلاعات رسانی عملکرد کمیته خواهیم بود.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان