۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین رژه نیروهای مسلح در روز ارتش برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۴۰۶۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۶ ساعت: ۱۴:۵ ↗ لینک کوتاه

فرمانده لشگر ۱۶ زرهی قزوین:

رژه نیروهای مسلح در روز ارتش برگزار می‌شود

فرمانده لشگر ۱۶ زرهی قزوین از برگزاری رژه نیروهای مسلح همزمان با روز ارتش خبر داد و افزود: این رژه در ۲۹ فروردین از ساعت ۸ و نیم برگزار می‌شود.

رژه نیروهای مسلح در روز ارتش برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، همزمان با هفته ارتش نشست خبری فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی قزوین، پیش از ظهر امروز در ستاد فرماندهی همین لشگر با حضور جمعی از خبرنگاران استان قزوین برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی، ارشد نظامی آجا در قزوین و زنجان، در این نشست ابراز کرد: از زمانی که امام خمینی(ره) به دنبال اجرایی حاکمیت اسلامی و انقلاب بودند، همواره این نگاه را داشتند که ارتش می‌تواند حافظ اصل انقلاب باشد و مداوم به دنبال برقراری ارتباط با جوانان ارتش بودند.

وی افزود: امام به دنبال همسو کردن ارتش با جریان انقلاب بودند و معتقد بودند که ارتش باید از زیر سلطه فرماندهان سرسپرده رها شود.

فرمانده لشگر 16 زرهی تاکید کرد: یکی از رشادت‌های مهم ارتش در ایام انقلاب اسلامی، برقراری رابطه به امام امت و ملت ایران بود که همین مسئله موجب شد برای پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، هزینه مادی و معنوی کمتری صرف شود.

وی اعلام کرد: رژیم ستم شاهی بر روی توان نظامی برای سرکوبی انقلاب اسلامی حساب زیادی باز کرده بود اما با بیعت ارتشیان با امام خمینی(ره) این تصور شکسته شد.

بیدادی یادآور شد: همسویی ارتش با نظام اسلامی برای دشمنان انقلاب به قدری سخت و غیر قابل تحمل بود که تلاش زیادی برای از هم پاشیدن ارتش کردند از جمله اینکه اولین شهید ترور در سال 58، شهید قرنی اولین رئیس ستاد مشترک بود که توسط منافقین ترور شد.

وی عنوان کرد: امام خمینی(ره) در 29 فروردین با صدور بیانیه‌ای حجت را بر همه تمام کردند و ارتش را جزو بدنه اصلی نظام برشمردند تا حواشی مربوط به حذف ارتش با این دستور امام تمام شود.

فرمانده لشگر 16 زرهی خاطر نشان کرد: بعد از سال 58 هر ساله 29 فروردین به عنوان روز ارتش و نیروی زمینی نامیده می‌شود و امام خمینی(ره) با این اقدام، برای ارتش پشتوانه مردمی ایجاد کردند که همین پشتوانه مردمی می‌تواند باعث بقای ارتش باشد.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از جنگ به بازسازی و نوسازی و تولید تجهیزات نظامی پرداخت و توانست مایحتاج خود را تامین کند و حتی در برخی موارد توانایی صادرات نیز کسب کرد.

بیدادی با اشاره به نبود امنیت کافی در اروپا به واسطه داعش، تاکید کرد: با حمله داعش به عراق، بلافاصله چندین تیپ سنگین ارتش به مرزهای ایران رفتند و حتی بعضی در خاک عراق مستقر شدند و همین جدیت نیروهای مسلح موجب شد داعش جرئت نکند به مرز ایران نزدیک شود.

وی با توضیح اینکه هفته ارتش همزمان با سالروز شهادت صیاد شیرازی آغاز و تا 29 فروردین ادامه دارد، اعلام کرد: برنامه‌های هفته ارتش در قزوین شامل گفتگو صمیمانه با پایوران ارتش در صداو سیما، گلباران گلزار شهدا، دیدار تعدادی از ارتشیان نمونه لشگر 16 زرهی با مقام معظم رهبری، تقدیر از پرسنل نمونه لشگر، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، سخنرانی فرماندهان پیش از خطبه نمازجمعه و رژه نیروهای مسلح در 29 فروردین می‌باشد.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان