۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین واردات بیش از ۳۰۵ میلیارد زیورآلات بدلی به کشور در سال گذشته!
کد خبر: ۲۴۰۶۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۶ ساعت: ۱۱:۳۲ ↗ لینک کوتاه

طبق آمارهای رسمی کمرگ؛

واردات بیش از ۳۰۵ میلیارد زیورآلات بدلی به کشور در سال گذشته!

آمارهای رسمی کمرگ حاکی از آن است که در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن سال ۹۵، بیش از ۳۸۰ تن زیورآلات بدلی به کشور وارد شده است.

واردات بیش از ۳۰۵ میلیارد زیورآلات بدلی به کشور در سال گذشته!
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، آمارهای رسمی کمرگ حاکی از آن است که در 11 ماهه منتهی به بهمن سال 95، بیش از  380 تن زیورآلات بدلی به کشور وارد شده است.

این حجم از واردات بدلیجات ارزشی معادل 305 میلیارد و 677 میلیون و 930 هزار و 924 ریال داشته و سبب خروج 9 میلیون و 750 هزار و 29 دلار از کشور شده است.

کشورهای چین، تایلند، قطر، امارات متحده عربی، هند، عمان، سوئیس، سوئد از جمله کشورهای صادرکننده زیورآلات بدلی به ایران بوده‌اند که مانند بسیاری دیگر از کالاهای وارداتی غیرضروری، کشور چین بیشتر سهم را داشته است.

واردات گسترده اقلام غیرضروری به کشور در دولت یازدهم همواره یکی از موضوعاتی بوده است که کارشناسان متعدد اقتصادی از ان انتقاد کرده و از آن به عنوان نابود کننده تولید داخلی یاد کرده اند.

در همین رابطه علی اکبر کریمی عضو کمیسی.ن اقتصادی مجلس با انتقاد از سیل واردات کالاهای غیرضروری به کشور تاکید کرده بود: سالانه رقمی بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار حجم واردات کشور برآورد می شود درحالیکه بررسی ترکیب واردات بیانگر این است که بخش عمده کالاهایی که به کشور وارد می‌شوند توان تولید آنها در داخل وجود دارد.
 
کریمی با اشاره به این که کالاهای چینی بازار کشور را قبضه کرده اند، تصریح کرد: از آنجایی که هم‌اکنون با مشکل بیکاری مواجه هستیم لذا جلوگیری از واردات بی‌رویه و صیانت از فرصت‌های شغلی در کشور، فقط با حمایت از تولیدکنندگان داخلی میسر می‌شود. 

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان