۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بيماري‌هاي قلبي- ريوي علل بيش از ۲۰ درصد مرگ و مير در قزوين
کد خبر: ۲۴۰۳۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۴ ساعت: ۱۴:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مديرعامل سازمان آرامستان‌ها خبر داد:

بيماري‌هاي قلبي- ريوي علل بيش از ۲۰ درصد مرگ و مير در قزوين

مديرعامل سازمان آرامستان‎هاي شهرداري قزوين گفت: علل بيش از ۲۰ درصد مرگ متوفيان در آرامستان هاي قزوين در سال ۱۳۹۵ بيماري هاي قلبي- ريوي بوده است.

بيماري‌هاي قلبي- ريوي علل بيش از ۲۰ درصد مرگ و مير در قزوين

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، اصغر الهياري، مديرعامل سازمان آرامستان‎هاي شهرداري قزوين گفت: با توجه به گزارشات مرتبط با امور متوفيات اين سازمان، حدود 7411 نفر در آرامستان هاي شهر قزوين به دليل بيماري هاي قلبي- ريوي تدفين شده اند که اين تعداد حدود 20.9 درصد از علل مرگ و مير در سال 1395 را شامل مي شود.

وي با بيان اينکه سرطان نيز دومين علت مرگ و مير در قزوين محسوب مي شود، عنوان کرد: بر اساس اين گزارشات، 306 نفر در سال 1395 بر اثر سرطان در آرامستان ها تدفين شده اند که 8.75 درصد از علل مرگ و مير را شامل مي شود.

مديرعامل سازمان آرامستانهاي شهرداري قزوين افزود: در ميان سرطان هاي منجر به فوت، سرطان معده با 40 نفر، سرطان ريه و ناي با 24 نفر و سرطان روده بزرگ با 200 نفر آمار فوتي بيشترين آمار را به خود اختصاص داده اند.

الهياري با اشاره به ديگر علل مرگ و مير در قزوين گفت: بر اساس اين اطلاعات، 251 نفر معادل 7.14 درصد بر اثر سکته قلبي و 210 نفر معادل 5.97 درصد بر اثر سکته مغزي در آرامستان ها تدفين شده اند.

وي تصريح کرد: تصادفات نيز با 121 نفر کشته در سال 1395، حدود 3.44 درصد از علل مرگ و مير در قزوين را به خود اختصاص داده است.

مديرعامل سازمان آرامستانهاي شهرداري قزوين با اشاره به اينکه بيماري ديابت نيز منجر به فوت 25 نفر در قزوين در سال 1395 شده است، اظهار کرد: با توجه به اين آمار، 71 صدم درصد از علل مرگ و مير بيماري ديابت بوده است.

الهياري مجموع متوفيان در سال 1395 را 3 هزار و 517 نفر اعلام کرد و گفت: از اين تعداد 2 هزار و 91 نفر مرد و هزار و 426 نفر زن بوده اند که ميانگين سني اين افراد حدود 56 سال بوده است.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان