۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین خودسازی، مهمترین مسئله در اعتکاف است
کد خبر: ۲۴۰۳۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۴ ساعت: ۹:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مدیر حوزه علمیه قزوین:

خودسازی، مهمترین مسئله در اعتکاف است

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: معتکفان در مراسم معنوی اعتکاف شروع به خودسازی کرده و با ارتباط با دیگران، افکار مذهبی و فکری خودشان را در این مراسم تقویت می‌کنند.

خودسازی، مهمترین مسئله در اعتکاف است
حجت الاسلام علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ضمن تبریک ماه رجب گفت: برگزاری مراسم اعتکاف باید هر ساله گسترش یابد تا جوانان بیشتری بتوانند در این مراسم شرکت کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: حضور سه روزه جوانان در مراسم اعتکاف با هدف ارتقای بندگی و خودسازی انجام می‌شود و این در نوع خود بسیار ارزشمند است.

وی افزود: برگزاری مراسم اعتکاف از آثار و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید برای برگزاری با کیفیت این مراسم در جامعه برنامه‌ریزی دقیق‌تر انجام شود.

این کارشناس دینی ادامه داد: دانشجویان در محیط‌های دانشگاهی به صورت فردی و جمعی برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف ثبت‌نام می‌کنند تا بتوانند از آثار و برکات معنوی این مراسم بهره‌مند شوند.

استاد حوزه علمیه قزوین تاکید کرد: با ارتقای برنامه‌های فرهنگی در مراسم معنوی اعتکاف بین دانشجویان می‌توان اعتقادات مذهبی و فکری آنان را افزایش داد تا این موضوع در کاهش معضلات فرهنگی و اجتماعی جامعه مؤثرتر باشد.

وی بیان داشت: زیباترین لحظه اعتکاف این است که جوانان با گرفتن کتاب‌های دعا و با اشک ریختن به درگاه خداوند در گوشه‌ای از مسجد با خداوند راز و نیاز می‌کنند.

اعتکاف تاثیر چشم گیری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد
مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: این لحظه‌ها زیباترین صحنه‌های مراسم معنوی اعتکاف است که تحقق این امر نشان‌دهنده اعتقادات مذهبی و دینی قوی در بین جوانان است.

وی ادامه داد: معتکفان در مراسم معنوی اعتکاف شروع به خودسازی کرده و با ارتباط با دیگران، افکار مذهبی و فکری خودشان را در این مراسم تقویت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: بیشترین شرکت‌کنندگان در مراسم سنت حسنه اعتکاف جوانان هستند که در این سه روز با دعا و نیایش برای تقویت ایمانشان تلاش می‌کنند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف تأثیر چشم‌گیری در کاهش مشکلات فردی و اجتماعی در جامعه دارد و معتکفان بعد از اتمام مراسم سنت حسنه اعتکاف، می‌توانند بندگی خالصانه را به دیگران نیز ترویج دهند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان