۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین عدم رسیدگی به مشکلات سالمندان عامل شرمندگی است
کد خبر: ۲۴۰۲۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۳ ساعت: ۱۵:۱۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در بازدید از آسایشگاه سالمندان قزوین:

عدم رسیدگی به مشکلات سالمندان عامل شرمندگی است

نماینده ولی فقیه در قزوین بیان کرد: عدم رسیدگی به مشکلات قشر سالمند جامعه که هیچ سرپناهی ندارد برای مدیران جای سرافکندگی و شرمندگی دارد؛ زیرا طبق آیات قرآن حمایت از پیران جامعه مصداق بارز عمل خیر است.

عدم رسیدگی به مشکلات سالمندان عامل شرمندگی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان عصر روز گذشته(سه شنبه) در دیدار از خانه سالمندان قزوین به مناسبت روز پدر اظهار کرد: ما باید نسبت به مشکلات سالمندان دغدغه داشته باشیم نه اینکه سالی یک بار از این مراکز بازدید داشته باشیم و رفع مسئولیت کنیم.

نماینده ولی فقیه در قزوین ادامه داد: پدران و مادران حتی در سن سالخوردگی نیز یک معدن و برکت معنوی و چشمه فیض الهی برای خانواده های خود هستند و نباید فرزندان خود را از زیر بار مسئولیت بزرگترانشان شانه خالی کرده و آنها را به مراکز سالمندان منتقل کنند.

وی اذعان کرد: برای اطلاع و بررسی مشکلات مراکز سالمندان باید جلسه ای جداگانه با حضور هیات مدیره سازمان بهزیستی و مسوولان اوقاف برگزار شود تا روند حل این مشکلات تسهیل یابد؛ زیرا حل مشکلات این حوزه نیازمند اداره جمعی است.

امام جمعه قزوین خطاب به مسئولان مرکز سالمندان قزوین عنوان کرد: حمایت از سالمندان و پیران جامعه مصداق بارز عمل خیر است و بسیاری از این عزیزان مصداق مسکین هستند که شما از آنها دلجویی کرده و به وضعیت شان رسیدگی می کنید.

وی بیان کرد: بسیاری از سالمندانی که در این مرکز بودند خانواده ای ندارد و همچنین توان جسمانی برای مراقبت و مدیریت خود را نیز ندارند و شما یک پناهگاهی برای این عزیزان هستید.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به اینکه زمین ماندن و عدم رسیدگی به سالمندان برای همه ما جای سرافکندگی و شرمندگی دارد، تصریح کرد: پناه دادن به این پیران مسکین یک توفیق بزرگ است و وقتی این عزیزان از نعمت خانواده به همین دلیل محروم هستند باید در این مراکز حمایت جدی از آنها صورت بگیرد.

وی گفت: هیچ عاطفه بیرونی جایگزین مهر و محبت درون خانواده نمی شود، در قرآن کریم انسان نسبت به پدر و مادرش سفارش شده است و "انسان"خطاب دادن خدای متعال در این آیه، به این دلیل است که انسان از ریشه انس است که معنای الفت و محبت و عاطفه دارد؛ یعنی باید نگاه ما نسبت به پدر و مادر در اوج انسانیت باشد.

نماینده ولی فقیه در قزوین در پایان عنوان کرد: دغدغه مسئولان خانه های سالمندان نسبت به نگهداری این عزیزان مصداق بارز انسانیت است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان