۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین سریال تحریم علیه ایران به قسمت اتحادیه اروپا رسید
کد خبر: ۲۴۰۱۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۳ ساعت: ۱۰:۵۷ ↗ لینک کوتاه

نشانه های فَشَل بودن برجامی که آفتاب تابان و ابر نامیده شد

سریال تحریم علیه ایران به قسمت اتحادیه اروپا رسید

در دوران پسا برجام تحریم های متعددی علیه ایرانیان از سوی اروپا و آمریکا اعمال شده است.

سریال تحریم علیه ایران به قسمت اتحادیه اروپا رسید
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، تحریم های سریالی ایالات متحده و اتحادیه اروپا  علیه مردم ایران موضوعی است که در دوران فعالیت دولت یازدهم و به خصوص پس از اجرای برجام قابل توجه بوده است.

 

 در دوران پسابرجام برای چندمین بار پیاپی باز هم بحث تحریم ها علیه ایرانیان مطرح شده است که این بار اجرا کننده آن اتحادیه اروپاست.

 

شورای اتحادیه اروپا، تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران به بهانه‌های ادعایی حقوق بشر را به مدت یکسال دیگر تمدید کرد.

 

در بیانیه شورای اتحادیه اروپا آمده که این تحریم‌ها منع سفر و مسدود شدن دارایی‌های 82 فرد و یک موسسه را شامل می‌شود. 

 

 

تحریم‌های اتحادیه اروپا، به علاوه، منع صادرات تجهیزاتی را شامل می‌شود که به ادعای این اتحادیه برای «سرکوب داخلی و نظارت بر ابزارهای ارتباطی» به کار گرفته می‌شوند. 

 

شورای اتحادیه اروپا در این بیانیه خاطرنشان کرده که این تحریم‌ها برای اولین بار در سال 2011 اعمال شده‌ و از آن پس هر باره تمدید شده‌اند.

 

تصمیم جدید در ژورنال رسمی اتحادیه اروپا، در تاریخ 12 آوریل 2017 به چاپ خواهد رسید و از 13 آوریل سال جدید تا همین تاریخ در سال آینده میلادی لازم‌الاجرا خواهد بود. (1)

 

به گزارش مرصاد، در حالی این تحریم ها از سوی اتحادیه اروپا تمدید شده است که دولت یازدهم بیش از 3 سال است که نگاه خود را به سیاست خارجی معطوف کرده اما تاکنون تاثیر چندانی بدست نیامده است.

 

اعمال تحریم های پی در پی علیه ایرانیان در دورانی که دولت یازدهم با نگاهی ویژه به برجام به مذاکره با آمریکا، اروپا و دیگر اعضای 5+1 پرداخت نشان دهنده این است که این دولت حتی در عرصه ای که تبلیغات فراوانی هم داشته نتوانسته به نتیجه مطلوبی برسد.

 

حسن روحانی بارها از برجام به دفاع پرداخته است و با تعبیرهای گوناگون از آن تعریف کرده است. پیشتر او برجام را آفتاب تابان نامیده بود و اخیرا نیز او آن را به یک ابر تشبیه کرد.(2)

 

 

برجام چه به آفتاب تابان تشبیه شود و یا چه به ابر و یا چیز دیگری، تاثیر در عدم اعمال تحریم هایی که اخیرا بر علیه ایران صورت گرفته نداشته است.

 

---------------

 

1-شورای اروپا تحریم‌های اعمال شده علیه ایران به بهانه حقوق بشر را تمدید کرد

 

2- روحانی: برجام مثل یک ابر است که می بارد و سرزمین ما را پر آب می‌کند!


انتهای پیام/1404

منبع: مرصاد

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان