۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین جزئیات تکمیلی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶
کد خبر: ۲۴۰۰۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۲ ساعت: ۱۲:۱۳ ↗ لینک کوتاه

نخستین آزمون حساس امسال؛

جزئیات تکمیلی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته به عنوان نخستین آزمون حساس امسال در روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

جزئیات تکمیلی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶
به گزارش سرویس دانشگاه  صبح قزوین ، آزمون کارشناسی ارشد که نخستین آزمون حساس امسال است، در روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

کارت شرکت در آزمون تمام کدرشته‌های آزمون کارشناسی ارشد دوشنبه ۴ اردیبهشت‌ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

بر اساس ضوابط برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد و همچنین بیست و دومین المپیاد علمی آموزش کشور، ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب ثبت‌نام کردند.

آمار داوطلبان ثبت‌نام‌کننده در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ نشان می‌دهد تعداد ۱۰۷ هزار و ۲۷۲ نفر و یا به عبارت دیگر ۱۳.۳۵درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

از تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب ثبت‌نام‌کننده ۴۳۰ هزار و ۶۶ نفر زن و ۴۴۸ هزار و ۳۲۲ نفر مرد هستند. همچنین از تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب، تعداد ۵۳۳ هزار و ۵۵۱ داوطلب در گروه علوم انسانی، تعداد ۴۵ هزار و ۲۲۸ نفر در گروه علوم پایه، تعداد ۲۰۰ هزار و ۱۹۴ داوطلب در گروه فنی و مهندسی، ۲۷ هزار و ۹۱۵ داوطلب در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۶۹ هزار ۳۴۳ داوطلب در گروه هنر و ۲ هزار و ۱۵۷ نفر در گروه دامپزشکی ثبت‌نام کرده‌اند.

از تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب ثبت‌نام‌کننده ۷۱ هزار و ۷۷۴ داوطلب علاوه‌بر انتخاب کدرشته انتخابی اول، علاقمندی خود را نسبت به کدرشته ثبت‌نامی دوم نیز اعلام کرده‌اند.

با توجه به اینکه آزمون هریک از کدرشته‌های امتحانی به‌طور جداگانه برگزار می‌شود و هر داوطلب برای شرکت در هر یک از کدرشته‌های امتحانی، باید پرینت کارت شرکت در آزمون کدرشته امتحانی مربوطه را داشته باشد، لذا با توجه به آمار علاقمندان به کدرشته‌های امتحانی دوم (۷۱ هزار و ۷۷۴ داوطلب) و آمار ثبت‌نام‌کنندگان (۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب) برای برگزاری آزمون تعداد ۹۵۰ هزار و ۱۶۲ کارت ورود به آزمون صادر شده است.

از ۹۵۰ هزار و ۱۶۲ کارت صادرشده، تعداد ۴۶۲ هزار و ۵۶۵ کارت برای داوطلبان زن و تعداد ۴۸۷ هزار و ۵۹۷ کارت برای داوطلبان مرد صادر شده است.

کارت شرکت در آزمون تمام کدرشته‌ها در روز دوشنبه ۴ اردیبهشت‌ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت و لذا لازم است تمام داوطلبان از این روز تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط اقدام کنند. بر اساس زمانبندی اعلام‌شده آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و همچنین دانشگاه آزاد و همین‌طور اولین مرحله دوره بیست و دوم المپیاد علمی دانشجویی کشور برای داوطلبان ۱۳۲ کدرشته در ۶۸ شهرستان و ۱۸۵ حوزه امتحانی برای داوطلبان ۶ گروه آموزشی برگزار خواهد شد.

از ۱۳۲ کد رشته امتحانی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ۴ کد رشته شامل کد رشته امتحانی ۱۲۷۸(مهندسی طراحی محیط زیست) ۱۳۵۶(نمایش عروسکی) ۱۳۶۰ (مجموعه موسیقی) ۱۱۲۹(زبان و ادبیات اردو) منحصرا در تهران برگزار می‌شود.

پس از برگزاری آزمون در روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت ۹۶، نتیجه اولیه آن به صورت کارنامه تنظیم و توسط سازمان سنجش آموزش کشور در دهه دوم خردادماه ۹۶ از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.


انتهای پیام/1404
منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان