۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اصناف باید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند/ در جامعه امروز ما مصرف بالا و تولید اندک است
کد خبر: ۲۳۹۹۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده قزوین در مجلس در مصاحبه با صبح قزوین:

اصناف باید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند/ در جامعه امروز ما مصرف بالا و تولید اندک است

نماینده قزوین در مجلس با تاکید بر اینکه در اقتصاد مقاومتی مصرف باید کاهش یافته و پایه تولید بالا رود ابراز داشت: امروزه در جامعه ایرانی عکس این قضیه عمل شده یعنی مصرف بالاست و تولیدمان کم است.

اصناف باید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند/ در جامعه امروز ما مصرف بالا و تولید اندک است

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، در پاسخ به اینکه چگونه می‌توان از طریق اقتصاد مقاومتی از تولیدات داخلی حمایت کرد اظهار داشت:  یک رکن اقتصاد مقاومتی رونق دادن صنعت کشاورزی در داخل کشور است همچنین صنعت کشور بیش از چیزی که در حال حاضر شاهد آن هستیم نیاز به اهمیت دارد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: باید صنعت را از این بحرانی که در بحث انرژی و گرانی آن برای ما مشکلاتی ایجاد کرده خارج سازیم و در این راستا دولت باید از صنعتگران حمایت کرده و از طرف دیگر از اصناف کشور بخواهد مصرف انرژی خود را پایین آورند.

وی ادامه داد: اگر مراکز صنعتی دارای دستگاه‌های فرسوده و کهنه هستند دولت می‌تواند با حمایت‌های لازم زمینه را برای صرفه جویی در زمینه انرژی و سوخت و دیگر امکانات کشور فراهم کند.

 حسینی با تاکید بر اینکه باید بازار فروش خوبی برای تولیدات داخلی خود ایجاد کنیم اذعان داشت: به طور نمونه در رابطه با فرش، اگر  فرش  ۱متری ابریشم در خارج از کشور ۱۲۰ میلیون تومان از ما بخرند، سه چهارم هزینه آن برای یک خانواده بافنده صنایع دستی به عنوان سود که هشتاد میلیون تومان می‌شود باقی خواهد ماند.

این مسئول همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به داخلی کردن اقتصاد تصریح کرد: اگر در خارج اقتصاد ورشکست شود به سرعت اقتصاد در داخل هم ور شکست می‌شود.
نمونه آن را در اروپا و آمریکا شاهد بوده‌ایم که ورشکستگی‌هایی بوجود آمده ناشی از عدم اتکا اقتصاد به خود این مناطق بود.

نماینده قزوین در مجلس اضافه کرد: در اقتصاد مقاومتی وقتی اقتصاد داخلی قوت پیدا کرد طبیعتاً  کشور در حوادث اجتماعی، حوادث جامعه و حتی مسائل بین المللی تحت چندان ثأثیر قرار نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در اقتصاد مقاومتی مصرف باید کاهش یافته و پایه تولید بالا رود ابراز داشت: ولی امروزه در جامعه ایرانی عکس این قضیه عمل شده یعنی مصرف بالاست و تولیدمان کم است؛ وقتی که مصرف پایین آمد، تولید زیاد شده، هم ارزانی در داخل به وجود می‌آید و هم صادرات بیشتر خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه عنوان داشت: اگر اقتصاد مقاومتی در تمام حوزه‌ها به خوبی اجرایی شود زمینه ایجاد شغل را فراهم می‌کند.
اگر در جامعه بیکاری داریم علتش این نیست که اقتصاد داخلی فعال نبوده؛  اگر اقتصاد داخلی، کشاورزی و صنعت فعال شود  قطعاً اشتغال زایی به وجود می‌آید در این راستا دولت در اقتصاد مقاومتی نقش بسیار مهمی دارد و فکر و اندیشه دولت است که می‌تواند اقتصاد مقاومتی را  طراحی، برنامه ریزی و اجرا کند.

حسینی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی در قوانینی که مانع دولت در اجرای کامل بحث اقتصاد مقاومتی است و  حتی عواملی که متضاد با این اقتصاد است وظیفه مجلس خواهد بود که آن را اصلاح کرده قطعاً اگر دولت در این قضیه پیگیری جدی داشته باشد مجلس همراه دولت خواهد بود.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز وظیفه همه آحاد جامعه حفظ منابع انرژی است و باید فرهنگ سازی خوبی در این زمینه صورت گیرد گفت: صدا و سیما، سازمان تبلیغات، ائمه جمعه و جماعات، مطبوعات، دانشگاهها و آموزش و پرورش مسئولیت دارند تا با ایجاد زمینه‌های لازم در راستای تقویت اجرایی اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی کنند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: اگر دولت، رسانه‌ها و صدا و سیما  و همه کسانی که نقش مهمی در مسائل فرهنگی دارند به میدان بیایند و به مجلس و قوه قضاییه کمک کنند تا موانع را از سر راه برداشته شود قطعاً می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد اقتصادی باشیم که هیچ تحریمی آن را به لرزه درنیاورد.

انتهای پیام/۶۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان