۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اجرای ۲۰ برنامه فرهنگی و هنری در هفته هنر انقلاب
کد خبر: ۲۳۹۸۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۱ ساعت: ۱۵:۳۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج هنرمندان قزوین اعلام کرد:

اجرای ۲۰ برنامه فرهنگی و هنری در هفته هنر انقلاب

مسئول بسیج هنرمندان قزوین بیان کرد: سازمان بسیج هنرمندان استان هفته هنر انقلاب اسلامی را داریم که به همین مناسبت از ۲۰ تا ۲۷ فروردین برنامه‌های متعددی اجرا می‌شود که ۲۰ عنوان برنامه برای این هفته در نظر گرفته شده است.

 اجرای ۲۰ برنامه فرهنگی و هنری در هفته هنر انقلاب
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، پیش از ظهر امروز(دوشنبه) نشست خبری مسئول بسیج هنرمندان قزوین با اصحاب رسانه در مجتمع شهید آوینی برگزار شد.

محمد امیری مقدم در این نشست به نقش والای شهید مرتضی آوینی در هنر انقلابی اشاره کرد و گفت: شهید آوینی در قله هنر انقلاب اسلامی قرار دارد و پدر هنر انقلابی محسوب می‌شود.

وی ابراز کرد: شهید آوینی هنر مدرن را هنر مرتدی می‌دانست و اعتقاد داشت که هنر فقط در راه حق باید متجلی شود.

امیری مقدم در ادامه اعلام کرد: ما در سازمان بسیج هنرمندان استان هفته هنر انقلاب اسلامی را داریم که به همین مناسبت از 20 تا 27 فروردین برنامه‌های متعددی اجرا می‌شود که 20 عنوان برنامه برای این هفته در نظر گرفته شده است.

اکران فیلم ماجرای نیمروز برای هنرمندان

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه استان قزوین تأکید کرد: دیدار با ائمه جمعه، دیدار با خانواده شهدای هنرمند، برگزاری محافل شعر، برگزاری ورک شاپ طراحی و نقاشی، دیدار با مسئولان فرهنگی و هنری استان، حضور در مزار شهید آوینی، برگزاری اردوی حرم امام خمینی (ره)، اکران فیلم ماجرای نیمروز برای هنرمندان، تجلیل از هنرمندان فعال در عرصه دینی و انقلاب اسلامی، اجرای نمایش از پشت روزنه ها در سالن کتابخانه امام خمینی (ره) و غیره از جمله برنامه های ما در این هفته است.

وی توضیح داد: یکی دیگر از برنامه‌های ما برگزاری همایش تجلی شیدایی است که برای ششمین سال در قزوین برگزار می شود که دکتر محمدرضا سنگری سخنران ویژه این مراسم است که در روز شنبه 26 فروردین ماه برگزار خواهد شد.

امیری مقدم در ادامه با اشاره به عضویت هنرمندان در این سازمان اظهار کرد: حدود 70 درصد هنرمندان استان عضو سازمان بسیج هنرمندان هستند و در انجمن‌ها و کانون‌ها حضور دارند که هشت انجمن در مجموعه سازمان شامل شعر، خوشنویسی، داستان، تجسمی، نمایش، موسيقي، فیلم و عکس فعال است.

وی خاطر نشان کرد: تقریبا 95 درصد هنرمندان استان در بانک اطلاعاتی بسیح هنرمندان ثبت شده اند؛ ما مجموع هنرمندان استان را 5 هزار نفر تخمین می زنیم که 3 هزار نفر در انجمن ها و کانون های ما فعالیت دارند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه استان قزوین یادآور شد: یکی از رویکردهای ما در سال جاری این است که محافل شعر و کارگاه های آموزشی را در مساجد برگزار کنیم و اینگونه هنر را وارد جامعه کنیم.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان