۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین مراسم دیدار با پدران آسمانی در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۲۳۹۸۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۱ ساعت: ۱۲:۲۷ ↗ لینک کوتاه

با حضور خانواده‌های شهدا؛

مراسم دیدار با پدران آسمانی در قزوین برگزار شد

با حضور خانواده‌های شهدا مراسم دیدار با پدران آسمانی در قزوین برگزار شد.

  مراسم دیدار با پدران آسمانی در قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ همایش پدران آسمانی عصر روز گذشته(یکشنبه) با حضور خانواده‌های شهدا، مراسم دیدار با پدران آسمانی به مناسبت سالروز ولادت با سعادت امام علی(ع) و روز پدر در قزوین برگزار شد.

این مراسم همانند سال‌های گذشته، به مناسبت سالروز ولادت امام علی(ع) و روز پدر، با هدف تکریم و تقویت ارتباط فرزندان شهدا و تجدید میثاق آنان با پدرانشان در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(س) قزوین برگزار ‌شد.

در این مراسم، مصطفی فرجی، دبیر ستاد دیدار با پدران آسمانی استان قزوین گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ی شهدا، تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا و زمینه ایجاد همبستگی بین فرزندان شهدا و ارتقای جایگاه اجتماعی آنها از مهمترین اهداف برگزاری این مراسم است.

فرجی افزود: تلاش داریم تا ستاد دیدار با پدران آسمانی را در شهرستان‌ها فعال کنیم تا این مراسم نیز در شهرستان‌ها با اهداف یاد شده برگزار شود.

وی با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت گفت: ما می‌توانیم با توجه به بیانات رهبری و به دور از هر گونه شعار با تکیه بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی این فرهنگ را در جامعه اشاعه بدهیم.

در ادامه مراسم، حجت‌الاسلام علی سرلک کارشناس خانواده گفت: شهدا به فرزندان و خانواده خود عشق می‌ورزیدند ولی از آنجایی که پرورش یافته‌ی مکتب امام حسین(ع) بودند به میدان‌های نبرد حق علیه باطل رفتند تا بتوانند ارزش‌های اسلامی را در جامعه جاری کنند.

وی افزود: شهدا به سراغ عشقی رفتند که بزرگتر از عشق دنیایی بود، این عشق آنها را به میدان جنگ کشاند و حاضر شدند از همه وجود خود که جان‌شان بود، بگذرند.

سرلک گفت: ادامه دادن راه آنها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین وظایف فرزندان شهدا است و بایستی در این راستا فعالیت‌های موثری را انجام بدهند.

در این مراسم، برنامه‌های مختلفی مانند اجرای سرود، مولودی خوانی و اهدای جوایز به شرکت‌کنندگان با قید قرعه‌کشی برگزار شد.

این مراسم، با تلاش فرزندان شاهد و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به منظور قدردانی از ایثار و رشادت شهدایی که خود پدر و دارای فرزند بودند، برگزار شد.

بعد از مراسم، شرکت‌کنندگان به ویژه فرزندان شهدا با حضور در گلزار شهدا، با اهدای شاخه‌های گل به پدرانشان، ضمن ادای احترام به مقام شامخ آنان، یاد و خاطره‌ی پدران‌شان را گرامی داشتند.

گفتنی است؛ در این مراسم، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشتند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان