۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اطلاعات جدید از "تقلب علمی" مدیر ارشدِ «علم و فناوری» دولتی
کد خبر: ۲۳۹۸۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۱ ساعت: ۱۱:۲۴ ↗ لینک کوتاه

تایید شد؛

اطلاعات جدید از "تقلب علمی" مدیر ارشدِ «علم و فناوری» دولتی

تحقیقات، خبر روز گذشته، مبنی بر «تقلب علمی» یکی از «مدیران ارشد علمی دولت» را تأیید می‌کند.

اطلاعات جدید از "تقلب علمی" مدیر ارشدِ «علم و فناوری» دولتی
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، روز گذشته خبری واصل شد که اخیراً یک سایت معتبر علمی بین‌المللی ادعا کرد یکی از مقامهای بلندپایه دولتی ایران، یک «متقلب علمی» است.

تحقیقات  خبرگزاری ما نشان می‌دهد ادعای سایت نامبرده کاملاً صحیح بوده و «م و» که بر سیاست‌گذاری و تخصیص منابع به مراکز علمی و پژوهشی کشور تسلط کامل دارد، مرتکب «تقلب علمی» شده است. همچنین روشن شد که وی استاد یکی از دانشگاههای تهران است و با حکم مستقیم محمدباقر نوبخت، جزو مدیران رده بالای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به شمار می‌رود.

مقوله «تقلبهای علمی» در برخی دانشگاهها یکی از مواردی است که با راه‌اندازی موتورهای جستجو و پایش مقالات بین‌المللی، شناسایی و رسانه‌ای شد و مدتی در صدر اخبار حوزه علم و فناوری کشور قرار گرفت.

مقاله فرد مورد نظر در مورخ  17 اکتبر سال 2012 منتشر شد و در تاریخ 25 مه سال 2016 به‌دلیل کپی‌برداری یا استفاده از 17 مقاله دیگر بازگشت خورد و بیرون کشیده شد. این ژورنال معتبر همچنین از خوانندگان به‌دلیل انتشار این مقاله عذرخواهی کرده و لیست کامل 17 مقاله‌ مرجع را انتشار داده است.

این سایت علمی درخصوص این که این امر چگونه اتفاق افتاده توضیح می‌دهد که مقاله «م و»، در سال 2012 میلادی در این مجله چاپ شده؛ که  در آن زمان هنوز سیستم ارزیابی تقلب علمی در این مجله استقرار نداشته است.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان