۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین قدرت و مقام برخی مسئولان را مست کرده است/ ما شرمنده شهداییم، مسئولین نگویند شرمنده نیستیم
کد خبر: ۲۳۹۸۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۱ ساعت: ۱۰:۳۶ ↗ لینک کوتاه

حجت‌الاسلام سرلک در قزوین:

قدرت و مقام برخی مسئولان را مست کرده است/ ما شرمنده شهداییم، مسئولین نگویند شرمنده نیستیم

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه قدرت برخی مسئولان را مست کرده، گفت: اتفاقاتی در کشور باید اتفاق می افتاد که نیفتاد ما شرمنده شهدا هستیم، مسئولین نگویند که شرمنده شهدا نیستیم.

قدرت و مقام برخی مسئولان را مست کرده است/ ما شرمنده شهداییم، مسئولین نگویند شرمنده نیستیم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، جشن دیدار با پدران آسمانی با حضور خانواده‌های معزز شهدا و تعدادی از مسئولین عصر دیروز (یکشنبه) در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

حجت الاسلام علی سرلک کارشناس رسانه ملی در این مراسم ضمن گرامیداشت مقام والای شهدا و خانواده‌های ایشان، گفت: ما مقصدی جز خدا نداریم و بازگشت همه ما به سوی اوست پس همانند کسانی که خدا را فراموش کرده اند نباشیم.
وی افزود: انسان‌هایی که خدا را فراموش کرده اند، در برابر او می‌ایستند و دست و پا می‌زنند که به سمت سرمنشا خلقت نروند و همه رفتارشان نشان می‌دهد که اینان عازم به سمت خدا نیستند.

این کارشناس ادامه داد: از رفتار چنین انسان‌هایی هویدا نیست که عبد خدا هستند و مهاجر به سمت او هستند، بعضی افراد باور نکرده اند که دنیا محل عبور است و به جاذبه‌های دنیا چسبیده اند.

سرلک اظهار کرد: طراحی دنیا به گونه ای است که وقتی به آن خیره شوی نمی‌توانی جای دیگری را ببینی اما اگر کنار دنیا بایستی و ببینی نگاهت وسعت پیدا می‌کند و غیر از دنیا را نیز می‌توانی ببینی.

این کارشناس با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص دنیا دوستی و دنیا طلبی، تصریح کرد: انسان‌ها دو دسته اند، گروهی که دنیا دوست انود باور نکرده اند که متعلق به خدایند و گروهی دیگر که خود را متعلق به خدا می‌دانند، این گروه کمتر از گروه اول است و شهدا جزو این گروه هستند.

سرلک اضافه کرد: شهدا ندای خدا را شنیدند، اینان نیز عاشق زن و بچه و خانواده خود بودند و دنیا برایشان شیرین بود اما عشق و شهدی عظیم تر را دریافته و به سمت آن شتافتند.

این کارشناس با اشاره به سخن شهید آوینی با این مضمون که "هرکس می‌خواهد ما را بشناسد ماجرای کربلا را بخواند" اظهار کرد: خانواده‌های شهدا از جایگاه رفیعی برخوردارند و الگوی مادران شهدا حضرت زینب و صبر و استواری ائمه اطهار است و این خانواده‌ها دوشادوش کاروان کربلا هستند.

سرلک ادامه داد: تا وقتی که مراقب قدم‌ها و لقمه‌هایمان نباشیم، شهدا دور ما را خط می‌کشند و ما باید رسالتی که شهدا با جان و وجود خود مسئولیتش را بر عهده ما گذاشتند به درستی انجام دهیم.
این کارشناس ادامه داد: اگر ما از این مسیر خط بخوریم و در صراط مستقیم نباشیم دنیا و آخرت خود را باخته ایم.

سرلک با اشاره به تلاش شهدای هسته ای در جهت پیشرفت و عزت کشور، گفت: شهید شهریاری تمام تخصص خود را به کار گرفت و ایران را به عزت و موفقیت رساند؛ اما پس از این پیروزی همه دنیا متحد شدند که این عظمت و غیرت را از ما بگیرند.

این کارشناس خطاب به خانواده‌های شهدا بیان کرد: از همه خانواده‌های شهدا عذر می‌خواهیم نه برای اینکه خون شهدا هدر رفته که به گفته قرآن کریم خون شهدا هیچگاه هدر نمی‌رود و این اشتباه بزرگی است اگر چنین فکر کنیم چراکه خون شهدا عالم را سرپرستی می‌کند.

سرلک ادامه داد: به این دلیل از خانواده‌های شهدا عذرخواهی می‌کنیم که اتفاقاتی در کشور باید می‌افتاد که نیفتاد و جایی که بوی قدرت نباید مسئولین را سرمست می‌کرد، کرد و ما شرمنده ایم و مسئولین نباید بگویند که شرمنده نیستیم.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان