۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین وزیر ارتباطات پس از ۴ سال; مشکلات کشور ارث دولت قبل است!!
کد خبر: ۲۳۹۵۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۰ ساعت: ۱۰:۳۴ ↗ لینک کوتاه

سیاست عقبگرد دولت یازدهم؛

وزیر ارتباطات پس از ۴ سال; مشکلات کشور ارث دولت قبل است!!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مشکلات زیاد کشور ارثی بود که از دولت گذشته به این دولت رسیده و سیاست رئیس جمهور این نبوده که ذهن مردم را به گذشته معطوف کند و این دولت، دولت توسعه است و نمی‌خواهد به گذشته برگردد.

وزیر ارتباطات پس از ۴ سال; مشکلات کشور ارث دولت قبل است!!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، محمود واعظی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال استان گلستان که در سالن اجتماعات استانداری گلستان برگزار شد اظهار کرد: همتی در دولت بوجود آمده که دولت و مردم و بخش خصوصی دست به دست هم دادند تا مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند.

وی ادامه داد: زمانی که آمار را می‌شنویم که در بخش‌های مختلف پیشرفت به وجود آمده و شغل ایجاد شده و اینکه در استان گلستان 56 هزار شغل ایجاد شده خرسند می‌شویم زیرا کار بسیار بزرگی است و این نتیجه سیاست‌های دولت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سیاست دولت سیاست توسعه‌ای مبتنی بر اعتماد به بخش خصوصی بود و تلاش دولت بر چابک‌سازی بوده و با بخش خصوصی رقابت نکند و می‌بینیم که این سیاست آرام آرام جواب می‌دهد.

واعظی بیان کرد: قبلا بانک‌ها به جای بخش خصوصی کار اقتصادی می‌کردند ولی کارهای دولت باعث شد تا بانک‌ها به بخش خصوصی اعتماد کردند و بانک‌های ما بیش از 15 هزار میلیارد تومان در سال گذشته فقط برای رفع موانع تولید واحدهای کوچک و متوسط تسهیلات دادند که این کار بسیار بزرگی است.

وی گفت: 22 هزار واحد در سراسر کشور از این تسهیلات استفاده کرده و دوباره فعالیت خود را آغاز کردند و این سیاست قرار است ادامه پیدا کند.

واعظی گفت: یک مسابقه‌ای در همه استان‌ها برای توسعه اشتغال ایجاد شده است و اقتصاد مقاومتی مبنایی برای ساختن این کشور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: مشکلات زیاد ارثی بود که از دولت گذشته به این دولت رسیده و سیاست رئیس جمهور این نبوده که ذهن مردم را به گذشته معطوف کند و این دولت، دولت توسعه است و نمی‌خواهد به گذشته برگردد و می‌خواهد به آینده فکر کند و این دولت خوب می‌دانست که اگر قرار است برای مردم رفاه به وجود بیاید و اگر قرار است اشتغال بیکاری انباشته شده هشت سال گذشته ساماندهی شود لازمه آن این است که بتوانیم اقتصاد خود را شکوفا کنیم.

واعظی تاکید کرد: تا زمانی که ما با دنیا دعوا داریم و در تحریم هستیم، بازارهای صادراتی به روی ما بسته است و تا زمانی که کالاهای وارداتی را با 50 درصد قیمت اضافه می‌خریم نمی‌توانیم کار بزرگی انجام دهیم.

وی گفت: ما باید با تمام کشورها مبادله داشته باشیم و ما باید قدرت انتخاب برای همکاری تکنولوژی و فناوری بسیار پیشرفته با دنیا داشته باشیم زیرا امروز علم متعلق به یک کشور نیست و دولت آمد تا این فضا را باز کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: آن کسانی که به برجام انتقاد می‌کنند از همان زمان به دنبال کار انتخاباتی بودند زیرا می‌دانستند این اقدام چه اقدام بسیار بزرگی است.

واعظی تاکید کرد: دستاورهای این دولت گام به گام در خدمت رفاه و معیشت مردم بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: سال گذشته سال ریل‌گذاری بوده و تلاش شده رونق را به وجود آوریم و اکنون 700 هزار شغل به وجود آوردیم که فقط 6 کشور دنیا تنها موفق به ایجاد این تعداد شغل بوده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت هر سال یک هدف‌گذاری انجام داده و سال جاری و سال آینده سال بهره‌وری و شکوفایی است و امیدواریم بتوانیم با این سیاست‌ها آنچه مردم لایق آن هستند را بدست آورند و ما در خدمت مردم باشیم.

واعظی ابراز کرد: بسیاری از تریبون‌هایی که باید در خدمت مردم و امید به مردم باشند در حال تخریب هستند و با نیت اینکه تفکر دیگری رای بیاورد دستاوردهای نظام را مخدوش می‌کنند.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ما نیازمند این هستیم که سالیانه تا چند سال آینده سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم تا به تعادل برسیم و ما به سهم خودمان بیش از یک سال است که همکاری بسیار خوبی را در حوزه آی‌سی‌تی انجام دادیم تا بخش‌های مختلف افزایش بهره‌وری داشته باشند.

واعظی گفت: امسال تصمیم گرفتیم تا طرح تکاپو در تمام استان‌ها در حوزه آی‌سی‌تی اجرایی شود و استان گلستان سومین استان برای اجرای طرح تکاپو است که در سه سال گذشته حدد 498 میلیارد تومان برای زیرساخت استان گلستان در حوزه آی‌سی‌تی سرمایه‌گذاری کردیم.

وی افزود: 16 درصد فارغ‌التحصیلان کشور در 6 حوزه مرتبط با آی‌سی‌تی است و این طرح تکاپو می‌تواند برای این فارغ‌التحصیلان فرصت بسیار خوبی برای اشتغال ایجاد کند.


انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان