۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین فقدان آیت‌الله باریک بین ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر و دردناک برای استان قزوین
کد خبر: ۲۳۹۳۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۱۹ ساعت: ۱۲:۲۸ ↗ لینک کوتاه

با صدور پیامی از سوی امام جمعه قزوین و استاندار اعلام شد:

فقدان آیت‌الله باریک بین ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر و دردناک برای استان قزوین

با صدور پیامی از سوی امام جمعه قزوین و استاندار اعلام شد: فقدان این پدر معنوی و فقیه بزرگوار که زندگی زاهدانه خود را مصروف تبلیغ عقاید، شریعت و اخلاق گذراند، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر و دردناک برای استان قزوین است

فقدان آیت‌الله باریک بین ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر و دردناک برای استان قزوین
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین و فریدون همتی استاندار قزوین در پی عروج ملکوتی آیت الله باریک بین پیام مشترکی صادر کردند:

متن این پیام به شرح زیر است:

"انّا لله و انّا الیه راجعون"
إِنَّ الَّذينَ آمَنوا وَالَّذينَ هاجَروا وَجاهَدوا في سَبيلِ اللَّهِ أُولٰئِكَ يَرجونَ رَحمَتَ اللَّهِ ۚ وَاللَّهُ غَفورٌ رَحيمٌ (بقره/218)

در ابتدای این پیام آمده است: روح ملکوتی عالم وارسته و مجاهد آیت‌الله حاج شیخ هادی باریک‌بین پس از سال‌ها مجاهدت و خدمت صادقانه و راستین به ملکوت اعلی پیوست.

نام بلندآوازه ایشان به پیوست مبارزات خستگی‌ناپذیر پیش از انقلاب اسلامی و خدمات بی‌شائبه پس از آن در قالب مسئولیت خطیر ایشان در استان با عنوان نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه از ابتدای پیروزی انقلاب و مسئولیت‌های ملی نظیر عضویت در مجلس خبرگان رهبری و مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی، در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی ایران مضبوط و در پیشگاه خدای متعال مأجور و مشکور خواهد بود.

این پیام در ادامه می‌افزاید: آن بقیة‌السلف علما و فقهای استان عالم‌پرور قزوین سال‌های طولانی از عمر شریف خود را به مبارزه با رژیم طاغوت و در تبعید گذراند و بعد از انقلاب اسلامی از یاران باوفا و همیشه در صحنه امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بود.

او که در دفاع‌مقدس، فرزند برومندش را در روزهای آغازین جنگ تحمیلی تقدیم اسلام عزیز کرد و مدال پرافتخار «ابوالشهید» را از خدای متعال دریافت نمود. رزمندگان غیور استان قزوین خاطرات حضور آن عزیز را در جبهه‌های نبرد حق و باطل به یاد دارند و مردم شریف قزوین، خطبه‌های دشمن‌شکن و وحدت‌بخش امام‌جمعه خود را هرگز فراموش نخواهند کرد.

این پیام در پایان اذعان می‌کند: فقدان این پدر معنوی و فقیه بزرگوار که زندگی زاهدانه خود را مصروف تبلیغ عقاید، شریعت و اخلاق گذراند، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر و دردناک برای استان قزوین است. شکی نیست که مردم قدرشناس و مؤمن استان برای قدردانیِ بیش از نیم‌قرن هدایت و راهبری ایشان در استان با حضور در مراسم تشییع و مجالس ترحیم آن یار سفرکرده، دَین خود را ادا خواهند کرد.

اینجانبان ارتحال یار دیرین امام و رهبری را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه، خانواده‌های معظم شهدا، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ محمد باریک‌بین فرزند گرامی و عالم و بیت شریف آن مرحوم و عموم مردم شهیدپرور استان تسلیت عرض نموده و از روز شنبه 19 فروردین در استان سه‌روز عزای عمومی اعلام می‌کنیم.

از درگاه خدای متعال، علو درجات و حشر با اولیاء و صالحین برای آن عالم ربانی خواستاریم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین
فریدون همتی استاندار قزوین
انتهای پیام/2002 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان