۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ایجاد ۱۹ هزار شغل در قزوین مورد قبول نیست/ زمین‌های هفت‌سنگان تحت تصرف سودجویان
کد خبر: ۲۳۹۲۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۱۸ ساعت: ۱۶:۰ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

ایجاد ۱۹ هزار شغل در قزوین مورد قبول نیست/ زمین‌های هفت‌سنگان تحت تصرف سودجویان

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به موضوع برجام گفت: برخی می‌خواهند برجام دیگری به بهانه عدم محکومیت ایران به نقض حقوق بشر ایجاد کنند که باید بگوییم همان یک برجام، برای هفت پشت ما کافی است و امیدواریم دیگر برجامی صورت نگیرد.

 ایجاد ۱۹ هزار شغل در قزوین مورد قبول نیست/ زمین‌های هفت‌سنگان تحت تصرف سودجویان
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ حجت‌الاسلام علی قابل در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر بزگرار شد، ضمن دعوت برادران و خواهران نمازگزار به تقوای الهی و بهره‌مندی از آن در روز جمعه که متعلق به وجود مقدس امام زمان(عج) است، اظهار داشت: ذات ربوبی برای اهل تقوا نشانه‌هایی ذکر کرده است که باید تلاش کنیم این نشانه‌ها را در خود رشد دهیم.

وی با اشاره به آیه 30 سوره نحل ادامه داد: در این آیه اشاره به زمانی است که عده‌ای پیش از گرویدن به اسلام در ورودی‌های شهر مدینه از آثار و برکات اسلام پرس‌وجو می‌کردند که اهل نفاق و فسق، همچون ایران بعد از انقلاب، از جنگ و بدبختی سخن می‌گفتند.

رجب؛ ماه آشتی با خدا
امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: پاسخ مؤمنان در خصوص به ثمرات اسلام، خیر و نیکی بود همان‌گونه که انقلاب برای عزت، آبرو و سربلندی آورده و این قانون کلی خدا است که برای کسانی که نیکوکاری می‌کنند، در دنیا و آخرت حسنات و برکات وعده داده است.

قابل با بیان اینکه رسول گرامی اسلام سه ماه رجب، شعبان و رمضان را از بزرگ‌ترین ماه‌ها دانسته و از اول ماه مبارک رجب، بستر خود را جمع می‌کرد، گفت: بنا به فرموده امام صادق(ع) اگر کسی در این ماه یک روز را روزه بگیرد، از شدت سکرات مرگ ایمن مانده، اگر دو روز را روزه بگیرد، از صراط که از مو باریک‌تر و از شمشیر برنده‌تر است، آسان عبور می‌کند؛ و اگر سه روز را روزه بگیرد، از حول روز قیامت نجات یافته و همانند مؤمنی می‌شود که در سحرگاه آرام از خواب بیدار می‌شود.

وی ماه رجب را ماه آشتی با خدا دانست که درب‌های رحمت الهی در این ماه باز است و با اشاره به مناسبت‌های این ماه فرخنده خاطرنشان کرد: مناسبت نخست، موالید ائمه اطهار(ع) است که ولادت امام باقر(ع) در روز اول این ماه، ولادت امام جواد(ع)، ولادت امیرمؤمنان و روز پدر و بعثت رسول گرامی اسلام از جمله آن‌ها است و باید همه این اعیاد را محضر مؤمنان و علاقمندان به مکتب اهل‌بیت(ع) تبریک گفت.

ایام‌البیض
امام جمعه موقت قزوین با اشاره به برکات ماه رجب تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام می فرماید در روزگاری که گناه و فساد همه جا را فرا گرفته است گاهی نفخه‌های رحمت الهی باز می‌شود که یکی از آن‌ها ماه رجب و ایام‌البیض(اعتکاف) است که باید از آن نهایت بهره را برد.

قابل اذعان کرد: مناسبت دیگر سالروز ملی فناوری هسته‌ای است که در این راستا جوانان، دانشمندان و تربیت‌یافتگان مکتب ولایت فقیه،کشور محتاج دوران جنگ تحمیلی را به فناوری هسته‌ای ملی رساندند و بلایی به نام برجام، دفتر آن را جمع کرد و ما باید داستان آن را برای نسل‌های آینده تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه برخی به دستاورد برجام افتخار می‌کنند، افزود:کنگره آمریکا 10 تحریم جدید را علیه ایران در نظر گرفته و اجرای آن را تا انتخابات به تعویق انداخته تا مبادا مردم ایران نسبت به آمریکا بدبین شوند، غافل از اینکه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شعار این کشور است.

جنگ اقتصادی
امام جمعه موقت قزوین تشریح کرد: جنگ امروز جنگ اقتصادی و نفوذ است و آمریکا و استکبار اگر می‌توانست، به جای سوریه به ایران حمله می‌کرد و در این زمینه باید به جای اعتماد به کدخدا، به ایمان‌های متکی به خدا اعتماد کنیم.

قابل ادامه داد: شهادت شهیدان آوینی و صیادشیرازی در این ماه فرخنده است که خداوند متعال مقامشان را متعالی بگرداند چراکه چراغ راه ملت ایران هستند؛ شهید آوینی فردی بود که روشنفکری را در مکتب اهل‌بیت(ع) می‌دانست و شایسته است حوزه هنری به خوبی این پیام را منتشر کند.

وی بیان کرد: موضوع دیگر دخالت و فضولی نخست وزیر انگلیس است که می‌خواهد جلوی دخالت ایران در منطقه را بگیرد حال آنکه خودشان ایران را به دلیل نقض حقوق بشر، تحریم و از حملات کور عربستان به یمن دفاع می‌کنند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به این امر که استکبار جهانی به جای پرداختن به داعش، قصد محکومیت سوریه به نقض حقوق بشر را دارد، یادآور شد: هواپیماهای جنایتکار آمریکای خبیث روی سر این مردم بمب می‌ریزد و صهیونیست‌ها به بهانه شهرک‌سازی جدید، خانه‌های فلسطینی‌ها را خراب می‌کنند که دنیا در این مواقع ساکت است.

تصویب برجام دیگر

قابل با بیان اینکه برخی آقایان به دنبال تصویب برجام دیگری به بهانه عدم محکومیت ایران به نقض حقوق بشر هستند، اضافه کرد: برجام پشت برجام موضع یک طرف و تحریم پشت تحریم موضع طرف دیگر است که باید بگوییم همان یک برجام برای هفت پشت ما کافی است و امیدواریم دیگر برجامی صورت نگیرد.

وی اذعان کرد: مشکل عمده کشور طبق فرموده رهبری اقتصاد، اشتغال، رکود و بیکاری بوده که این، یک واقعیت است اما اگر دو ماه پیش این واقعیت را می‌گفتیم، برخی آقایان در استان ما را متهم به تضعیف می‌کردند.

امام جمعه موقت شهر قزوین با بیان اینکه آمار ایجاد 19 هزار شغل در استان قزوین مورد قبول نیست و در نظر گرفتن میانگین دو ساعت کار در هفته برای سنجش اشتغال، به سخره گرفتن مردم است، خاطرنشان کرد: واردات کالای قاچاق به گزارش مجلس شورای اسلامی، مسبب دو میلیون بیکاری سالانه است و برخی‌ها می‌گویند این موضوعات را مطرح نکنید چراکه زمان انتخابات است.

مدیریت‌های غیرانقلابی
قابل گفت: با مدیریت‌های خسته غیرانقلابی نمی‌توان مشکلات را حل کرد و کلید حل مشکلات در دست مردم و روز انتخابات است و برخی می‌گویند کمترین مشکل کارگری در استان قزوین نیست حال آنکه هم اکنون، برخی کارگران هنوز حقوق ماه بهمن، اسفند و عیدی خود را دریافت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی مسؤولان استان قزوین به جای حل مشکلات به دنبال ویژه‌خواران می‌روند، عنوان کرد: زمین‌های هفت‌سنگان را در اختیار برخی قرار داده و در تعطیلات عید نوروز، سوءاستفاده‌هایی کرده‌اند که باید به آن‌ها گفت، زمین‌ها را گرفتید اما خود،کلاه‌تان را قاضی، شرع و قانون قرار داده و تقوا پیشه کنید.
انتهای پیام/2002

منبع: فارس قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان