۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افراد بالای ۴۰ سال در قزوین تحت معاینه رایگان قرار می‌گیرند
کد خبر: ۲۳۹۱۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۶ ↗ لینک کوتاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان:

افراد بالای ۴۰ سال در قزوین تحت معاینه رایگان قرار می‌گیرند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: کلیه افراد بالای ۴۰ سال در شهر قزوین طی سال ۱۳۹۶ به صورت رایگان معاینه خواهند شد و افراد در معرض خطر شناسایی و با تجویز دارو و توصیه‎های بهداشتی تحت درمان قرار می‌گیرند.

 افراد بالای ۴۰ سال در قزوین تحت معاینه رایگان قرار می‌گیرند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ دکتر سید سعید اسکویی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی هفته سلامت سال ۹۶ که امروز(پنج شنبه) با نمایندگان ادارات و سازمان‌های مرتبط با سلامت استان در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شعار سازمان بهداشت جهانی هفته سلامت سال ۱۳۹۶  "بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم" است که وزارت بهداشت با توجه به شرایط کشور شعار هفته سلامت در ایران را ” زندگی سالم با نشاط و امید” تعیین کرده است.

وی در رابطه با هدف هفته سلامت امسال گفت: بار بیماری‌های روانی در جامعه را می‌توان با آموزش گروه‌های مختلف مردم به خصوص با آموزش مهارت‌های زندگی به آن‌ها کم کرد و مردم باید یاد بگیرند که چطور خشم و استرس خود را کنترل نمایند.

رییس مرکز بهداشت استان افزود: برای رسیدن به اهداف سلامتی تنها دانشگاه علوم پزشکی، قادر به حل همه مشکلات نیست و برای پیشگیری از بیماری‌ها باید از همکاری‌های بین بخشی استفاده کرد و برگزاری هفته سلامت نمادی از این همکاری می‌تواند باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: کلیه افراد بالای ۴۰ سال در شهر قزوین طی سال ۱۳۹۶ به صورت رایگان معاینه خواهند شد و با آزمایش قندخون و اندازه گیری فشارخون آن‌ها نیز افراد در معرض خطر شناسایی می‌شوند وبا تجویز دارو و توصیه‎های بهداشتی تحت درمان قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: با این طرح احتمال خطر بیماری‌های قلبی عروقی را تا ۱۰ سال آینده پیش‌بینی و با پیگیری‌های مستمر این خطر در افراد مشکل‌دار کاهش می‌یابد.

اسکویی گفت: چند نوع افسردگی وجود دارد که اطلاعات مردم در مورد آن‌ها کم است مانند افسردگی‌های بعد از زایمان که بسیاری از آن‌ها طبیعی است ولی در صورتی که پیگیری مناسب نشوند احتمال دارد مشکلات زیادی را برای خانواده‌ها و جامعه به وجود بیاورند.

۲۶ هزار نفر سفیر سلامت خانوار جذب شده‌اند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: در حال حاضر در کلیه مراکز بهداشتی درمانی و مراکز جامع سلامت استان یک نفر کارشناس یا کارشناس ارشد سلامت روان مستقر هستند تا هم در مورد مشکلات روانپزشکی و هم در خصوص مهارت‌های زندگی به افراد تحت پوشش خدمات رسانی کند.

این مسئول سپس به تشریح طرح سفیران سلامت پرداخت و عنوان کرد: هم اکنون ۲۶ هزار نفر سفیر سلامت خانوار جذب شده‌اند که حدود ۴۵ هزار خانواده را تحت پوشش قرار می دهند.

وی ادامه داد: در این طرح یک نفر از افراد خانواده برای شرکت در کلاس‌ها و انتقال آموزش‌ها به خانواده انتخاب و با فراگیری مطالب به صورت حضوری و غیر حضوری و انجام آن در خانه‌ها باعث گسترش نگرش خانواده‌ها در زمینه سلامت شده و رفتارهای غیر بهداشتی را تغییر می دهند.

اسکویی تاکید کرد: دانشگاه آمادگی خود را برای تربیت سفیران سلامت در ادارات اعلام می‌کند ‌و این امر در راستای تحقق استفاده از همه امکانات سایر ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های استان است تا بتوانیم سلامت جامعه را بالا ببریم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان