۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین چاپ و رونمایی از ۸ کتاب فرهنگی در سال ۹۵
کد خبر: ۲۳۸۹۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۱۶ ساعت: ۱۴:۱۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه هنری استان مطرح کرد

چاپ و رونمایی از ۸ کتاب فرهنگی در سال ۹۵

رئیس حوزه هنری قزوین بیان کرد: ۸ کتاب در سال گذشته تهیه شد، نفس گرم، شعر عاشقانه نادرانه، این سرزمین امین ندارد، شیخ نصرت، دین و عقلانیت در تفکر فلسفی ابن سینا و مجموعه نمایشنامه خاک شیرین جزو این آثار است.

 چاپ و رونمایی از ۸ کتاب فرهنگی در سال ۹۵
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ علی هوشمند رئیس حوزه هنری قزوین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست با اصحاب رسانه قزوین در دفتر این سازمان اظهار کرد: در حوزه نرم افزاری و فرهنگی آنچه در سال 95 مصوب شده بود به طور کامل تا پایان سال اجرایی شد.

وی با بیان اینکه تولیدمحوری از اهداف حوزه هنری در سال 95 بود اذعان کرد: نمایش "قاقمان" که از تولیدات استانی حوزه هنری بود، توانست در حوزه طراحی صحنه در جشنواره فجر سال گذشته حائز رتبه برتر شود.

این مسئول در ادامه افزود: در حوزه هنرهای نمایشی نیز نمایش "پشت روزنه‌ها" در اکثر شاخص‌های بازیگری، طراحی صحنه و فیلم نامه تونانست رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص دهد، این نمایش با حمایت و همکاری با بسیج هنرمندان در این جشنواره حضور پیدا کرد.

وی ادامه داد: طی سال گذشته نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های مختلف ادبیات پایداری، موسیقی و نمایش و آموزش و پژوهش برگزار شد و در حوزه نمایش 4 اثر قاقمان، ترور و لبخند و رود آرام و 4 قفل تولید شد.

ضبط تصویری جلسات حافظ پژوهی برای اولین در قزوین

هوشمند با اشاره به اینکه هدف حوزه هنری تولید انبوه نیست، ابراز کرد: در حوزه تولیدات بومی به جای کمیت روی کیفیت کار کردیم و 8 کتاب در سال گذشته تهیه شد، نفس گرم، شعر عاشقانه نادرانه، این سرزمین امین ندارد، شیخ نصرت، دین و عقلانیت در تفکر فلسفی ابن سینا و مجموعه نمایشنامه خاک شیرین جزو این آثار است.

وی اضافه کرد: جلسات طنز "سنگ پا" با حضور مسئولان کشوری در 2 جلسه طی سال 95 برگزار شد و جلسه سوم آن در هفته هنر انقلاب انجام می‌گیرد و قرار است این محتوای این جلسات به صورت کتاب گردآوری شود.

رئیس حوزه هنری قزوین اضافه کرد: در مورد انتقاداتی که درباره نامگذاری محفل طنز سنگ پا مطرح است این برنامه قبل از دوران مدیریت فعلی با همین عنوان برگزار شده بود؛ اما به دلایلی متوقف شده بود و ما دوباره آن را اِحیا کردیم و نامگذاری آن با مشورت با اساتید طنز کشوری انجام گرفته است.

وی با اشاره به پروژه تاریخ شفاهی ابراز کرد: از سال گذشته به صورت جدی این پروژه با برگزاری جلسات منظم و دعوت از اساتید کشوری برگزار شد و در سال جاری نیز با برگزاری کارگاه‌های منظم این موضوع پیگیری می‌شود.

این مسئول در پایان با بیان اینکه برنامه‌های هفته هنر انقلاب از 17 فروردین ماه در قزوین آغاز می‌شود، گفت: در سال 95 برای اولین بار جلسات حافظ پژوهی به صورت تصویری ضبط شد و قرار است این برنامه‌های به صورت مستند آماده شود.
انتهای پیام/2002




دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان