۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین سالانه ۲ میلیون فرصت شغلی به دلیل ورود کالای قاچاق از بین می‌رود
کد خبر: ۲۳۸۸۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۱۶ ساعت: ۹:۱۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

سالانه ۲ میلیون فرصت شغلی به دلیل ورود کالای قاچاق از بین می‌رود

رئیس کمیسیون اصل نود با اشاره به معضلات قاچاق کالا و ارز در کشور گفت: این امر سالانه ۲ میلیون فرصت شغلی را از بین می‌برد؛ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید به صورت مدون و هماهنگ توسط همه دستگاه‌های متولی اجرایی شود.

 سالانه ۲ میلیون فرصت شغلی به دلیل ورود کالای قاچاق از بین می‌رود
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ؛ داود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در ارتباط تلفنی با برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته در شبکه دو سیما با بیان اینکه سالانه ۲۵ میلیارد دلار هزینه قاچاق کالا صورت می‌گیرد، اظهار کرد: این مسئله ۲ میلیون فرصت شغلی را از بین می‌برد.

وی افزود: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید به صورت مدون و هماهنگ در کشور اجرایی شود.

این مسئول ادامه داد: کمیسیون اصل ۹۰ در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، خود را مکلف به برگزاری جلسات مختلف با ارگان‌های ذی‌ربط کرد.

محمدی با اشاره به رسالت اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد: بررسی‌ها و کارشناسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که در راستای ایجاد هماهنگی، هم‌افزایی و نظارت مدون باید مقید به زمان و با رصد قوی‌تر عمل کرد.

عدم هماهنگی دستگاه‌های متولی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا
وی تصریح کرد: بیش از ۲۰ دستگاه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا وجود دارد که علی رغم انجام اقدامات مختلف متاسفانه هماهنگی لازم و کافی بین این دستگاه‌ها وجود ندارد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای برطرف کردن معضل قاچاق کالا باید گلوگاه‌های اصلی شناسایی شوند.

نماینده مردم قزوین در مجلس با اشاره به لزوم برپایی یک نظم دقیق بر ورود و خروج کالا در کشور، اضافه کرد: از ورود یک کالا تا ختم آن باید تمامی موارد شناسایی و رصد آن به صورت دقیق انجام شود تا راه‌های مقابله با آن صورت گیرد.

وی در خاتمه یادآوری کرد: شکایات رسیده به کمیسیون اصل نود مربوط به اخذ رشوه‌ها می‌باشد که تحت پیگیری و اقدام است.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان