۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین فیس بوک بار دیگر رفع فیلتر شد!+سند
کد خبر: ۲۳۸۸۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۱۵ ساعت: ۱۷:۳۵ ↗ لینک کوتاه

در آستانه انتخابات؛

فیس بوک بار دیگر رفع فیلتر شد!+سند

پس ار رفع فیلتر فیس‌بوک در برخی از شهرستان ها و استان ها، این‌بار شبکه اجتماعی فیس بوک در قم رفع فیلتر شد؛ این در حالی است که در سال های اخیر، در مورد رفع فیلتر شدن فیسبوک در ایران حرف و حدیث های زیادی در رسانه های مختلف پخش شد.

فیس بوک بار دیگر رفع فیلتر شد!+سند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، چند ساعتی است که شبکه اجتماعی فیس بوک در حالی در استان قم رفع فیلتر شده است که حتی صاحبان اینترنت و دشمنان ما از مضرات آن کاملا آگاه هستند؛ تا جایی که باراک اوباما در یک برنامه تلویزیونی می گوید: "من به دخترانم اجازه نمی دهم که عضو فیس بوک شوند".!

البته ناگفته نماند که این امر برای چندمین بار است که در کشور و به ویژه در دوران ریاست، دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده است.

به طوری که یک بام و دوهوای فیلترینگ فیس‌بوک در کشور حتی وزیر خارجه سوئد را که در سال 92، به ایران سفر کرده بود را شگفت زده کرد؛ تا آنجا که بعد از بازگشت نوشته بود: در ایران اتفاق شگفتی افتاده است، مسئولان ارشد کشور صفحه فیس‌بوک را غیرقانونی اعلام و فیلتر کرده‌اند، اما همان مسئولان خودشان با «فیلتر شکن» وارد فیس‌بوک شده‌اند و صفحه باز کرده‌اند و با مردمی که آنها هم با فیلترشکن وارد فیس‌بوک می‌شوند، ارتباط برقرار می‌کنند!

فیس بوک بار دیگر رفع فیلتر شد!+سند

حال این سوال ها مطرح است که آیا بستر برای رفع فیلتر فیسبوک در کشور فراهم شده است؟ آیا رفع فیلترینگ فیسبوک در قم اتفاقی بوده یا نه؟ آیا در نقاط دیگر کشور هم این اتفاق افتاده است؟ اگر فیسبوک فیلتر است چرا دولتمردان می توانند در این شبکه اجتماعی فعالیت کنند؟

... و مهم تر آن که آیا این رفع فیلتر در آستانه انتخابات، معنی و مفهومی دارد؟

به هر تقدیر این سیکل از ابتدای دولت یازدهم تا به حال بارها طی شده است؛ یک اظهار نظر دولتی درباره رفع فیلتر فیس‌بوک، یک تکذیب و البته کارگروهی که گویا تا به حال هیچ‌وقت موضوع رفع فیلتر فیس‌بوک را بررسی نکرده است و اتفاقا چند تن از وزرا هم عضو آن هستند.

خلاصه مطلب آن که پس ار رفع فیلتر فیس‌بوک در برخی از شهرستان ها و استان ها، این‌بار شبکه اجتماعی فیس بوک در قم رفع فیلتر شد؛ این در حالی است که در سال های اخیر، در مورد رفع فیلتر شدن فیسبوک در ایران حرف و حدیث های زیادی در رسانه های مختلف پخش شد.

گفتنی است فیسبوک از سال ۸۸ به بعد در سراسر کشور فیلتر می باشد.

برای ورود به فیس بوک اینجا کلینک کنید.

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان