۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به مددجویان پرداخت شد
کد خبر: ۲۳۸۷۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۱۵ ساعت: ۱۴:۰ ↗ لینک کوتاه

معاون سلامت خانواده کمیته امداد قزوین:

۲۲ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به مددجویان پرداخت شد

معاون سلامت خانواده کمیته امداد قزوین بیان کرد: سال ۹۵ در مجموع ۱۰۰۲ متقاضیان پشت نوبت برای دریافت کمک هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج پسران در نوبت داشتیم که ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به مددجویان پرداخت شد.

۲۲ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به مددجویان پرداخت شد
رضا کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: بحث ازدواج در کمیته امداد بسیار مهم است و رئیس کمیته امداد دغدغه و تاکید زیادی برای صفر کردن پشت نوبتی‌های جهیزیه دارند.

وی ادامه داد: سال 95 در مجموع هزار و دو نفر متقاضیان پشت نوبت برای دریافت کمک هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج پسران در نوبت داشتیم که براساس برنامه ریزی انجام شده تسهیلات به همه متقاضیان پرداخت شده به طوری که هم اکنون مددجوی در انتظار دریافت کمک هزینه از سال 95 برای سال جدید نداریم.

این مسئول اضافه کرد: تسهیلات پرداخت بالغ بر 22 میلیارد ریال بود که 51 نفر در شهرستان آبیک، 95 نفر در البرز، 108 نفر در بوئین زهرا، 155 نفر در تاکستان، 541 نفر در قزوین و 51 نفر در آوج دریافت کرده اند.

وی افزود: مبنای بازماندگی دختران از ازدواج، سن این آنها تعیین شده که با توجه به شاخص‌های علمی که تا سن 30 سالگی را برای باروری زنان مناسب می‌دانند و ما نیز سن 25 سال را مبنای بازماندگی از ازدواج تعیین کردیم.

ارائه بسته‌های حمایتی ازدواج به دختران و پسران
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: در بررسی‌های انجام شده برای علت یابی و ریشه یابی عدم ازدواج این تعداد از دختران متوجه شدیم که در وهله اول مشکلات اقتصادی و پس از آن نیز مشکلات فرهنگی علت تعویق ازدواج دختران تعیین شده است.

وی بیان کرد: سعی داریم با برگزاری کلاس‌های آموزشی و اردوی‌های فرهنگی برای این دختران، مبانی ازدواج درست را به آنها آموزش دهیم تا سطح آگاهی آن‌ها در خصوص ازدواج افزایش یابد.

کارگر با تشریح اقدامات کمیته امداد امام خمینی برای ارائه بسته‌های حمایتی ازدواج به دختران و پسران خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره)، یکی از وظایف خود را رسیدگی به دختران و پسران در آستانه ازدواج می‌داند که بر همین اساس ارائه کمک هزینه ازدواج را دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه کمک‌های مالی ارائه شده بلاعوض هستند، یادآورشد: هدف کمیته امداد ترویج سبک ازدواج آسان با الگوی ایرانی - اسلامی‌ است برهمین اساس با برگزاری کلاس و کارگاه‌های آموزشی برای نوعروسان و زوجین آنها را به برگزاری مراسمات ساده دعوت می‌کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان