۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ایجاد سد در استان، تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی است/ هر کس در وسع خود در جشن نیکوکاری حاضر شود
کد خبر: ۲۳۸۷۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

ایجاد سد در استان، تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی است/ هر کس در وسع خود در جشن نیکوکاری حاضر شود

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: در حال حاضر در اکثر استان‌های کشور سد آب وجود دارد اما استان قزوین با وجود نیاز به آن هنوز هیچ سدی را ایجاد نکرده و این معظل بزرگی است.

ایجاد سد در استان، تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی است/ هر کس در وسع خود در جشن نیکوکاری حاضر شود
سید مرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: استان قزوین استانی پهناور در  بخش کشاورزی و صنعت است که اگر آب کشاورزی استان تامین و معضلات بخش صنعت رفع شود می‌تواند چندین استان را اداره نماید.
وی تصریح کرد: در سیاست‌های اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، درونگرایی یکی از مهمترین راهکارها اعلام شده است.
حسینی عنوان داشت: درون‌گرایی به معنای توجه به داشته‌های داخلی است.
در استان قزوین نیز باید سیاست‌هایی در راستای تقویت و رونق بخش کشاورزی و صنعت حاکم شود.
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در بخش آب استان مشکلات اساسی وجود دارد که برنامه‌ریزی خوبی برای آن اتفاق نیفتاده است.
بهینه‌سازی به خوبی انجام نشده و همین مساله موجب هدر رفت آب در استان می‌شود.
نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد: در حال حاضر در اکثر استان‌های کشور سد آب وجود دارد این در حالی است که استان قزوین با وجود نیاز به آن هنوز هیچ سدی را ایجاد نکرده و این معظل بزرگی است.
وی ادامه داد: همت استاندار، مسئولان  و نمایندگان استان بر این است تا به زودی زمینه ایجاد چندین سد را در استان قزوین ایجاد نمایند تا ضمن ذخیره آب در فصل تابستان مشکل کم آبی بخش کشاورزی نیز رفع شود.

n00058204-b

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: برای داشتن اقتصاد مقاومتی در استان قزوین راهی جز ایجاد سد وجود ندارد چرا که  این استان با وجود داشتن دشت پهناور که بسیار گوهربار است باید کشاورزی بهتر و کامل‌تری نیز داشته باشد.
خودکفایی مددجویان کمیته امداد به فقر زدایی کمک خواهد کرد نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به هفته نیکوکاری اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) با رویکرد جدید می‌تواند در راستای فقر زدایی حرکات خوبی را انجام دهد چرا که در حال حاضر تلاش می‌شود تا مدد جویان خود در مقام تولیدکننده حاضر شده و درآمد زایی داشته باشند.
وی افزود: باید هدف کمیته امداد بر این باشد که مدد جویان در تامین زندگی فعال شده و مشکلی از بابت بیکاری نداشته باشند.
حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: خوشبختانه با این سیاست‌های کمیته امداد استان قزوین بیش از ۵ هزار خانواده به جایگاهی رسیده‌اند که دیگر به کمیته امداد نیازمند نیستند و خودکفا شده‌اند.
وی تصریح کرد: بی شک با ادامه این مسیر در آینده فقر زدایی کامل صورت خواهد گرفت و مسئولان استان نیز از این رویکرد به جد حمایت می‌کنند.
هر کس در وسع خود در جشن نیکوکاری حاضر شود نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جشن نیکوکاری هر کس به میزان توان و وسع خویش باید تلاش نماید کمک حال مردم بی‌بضاعت باشد.

26b975de-9901-4844-9d4a-e6651d7004ce

وی تاکید کرد: آن زمان که در راستای برداشتن قدمی برای رفع دردی از دردهای نیازمندان تلاش شود روز سعادت و خوشبختی ما محسوب خواهد شد.
این مقام مسئول ابراز داشت: همه انسان‌ها اعضای یک خانواده بزرگ محسوب می‌شوند و چون عضوی به درد آید نباید دیگر اعضای جامعه قراری داشته باشد.
وی ضمن تقاضا از مردم نوع دوست استان برای حضور فعال در جشن نیکوکاری تاکید کرد: همه ما باید به هم نوعان خویش این محبت و احسان را که خداوند در وجود انسان به ودیعه نهاده تقدیم نماییم چرا که این وظیفه شرعی، دینی و انسانی همه ماست تا کسی در آستانه سال نو در غم و غصه نباشد.
انتهای پیام۶۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان