۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین استان قزوین دارای کمترین مشکلات کارگری/ نمره دولت در اداره کشور بالاست اما توقع ما نیز زیاد است!
کد خبر: ۲۳۸۷۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۱۵ ساعت: ۱۲:۳ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین مدعی شد:

استان قزوین دارای کمترین مشکلات کارگری/ نمره دولت در اداره کشور بالاست اما توقع ما نیز زیاد است!

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین دارای کمترین مشکلات کارگری است، عنوان کرد: نمره دولت در اداره کشور بالاست اما توقع ما نیز زیاد است و باید بهتر از این عمل شود و ما نباید نمره دولت را خراب کنیم.

استان قزوین دارای کمترین مشکلات کارگری/ نمره دولت در اداره کشور بالاست اما توقع ما نیز زیاد است!
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ فریدون همتی استاندار قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در اولین جلسه شورای اداری سال 96 در سالن جلسات شهید امامی استانداری اظهار کرد: حضور وزیر کشور به مدت چهار روز در قزوین زمینه ای شد که نگاه وی نسبت به ظرفیت‌های استان تغییر کند، همچنین حضور دستگاه‌های مختلف در ستاد خدمات سفر عاملی شد تا قزوین به عنوان یک مقصد گردشگری خوب در کشور معرفی شود.

وی در ادامه افزود: در بحث انتخابات که همزمان با ایام نوروز صورت گرفت، تلاش ما این بود تعداد روستاهایی که دارای شورا می‌شوند، افزایش یابد که خوشبختانه 100 روستا در سال جاری افزوده شد.

این مسئول ادامه داد: مدیران و دستگاه‌ها باید با درنظرگرفتن همه ظرفیت‌ها پاسخگوی مطالبات مردم باشند وعمران و آبادی که از ابتدای انقلاب تا به امروز انجام شده قابل مقایسه با دوران پیش از انقلاب نیست و باید این شرایط برای مردم بازخوانی شود.

وی اذعان کرد: این دولت در فضایی در کشور مستقر شد که دلار از هزار تومان به سه هزار تومان رسیده بود و رشد منفی در حوزه اقتصادی و بیکاری نزدیک 11 درصد را شاهد بودیم؛ دولت یازدهم در شرایطی کشور را به دست گرفت که بیکاری شرایط مناسبی نداشت.

ادعا نداریم بیکاری را حل کردیم
همتی اضافه کرد: سالانه به حجم بیکاری افزوده می‌شود و به اداره کار گفتم امار بیکاری را طی ده ساله گذشته اماده کند تا رسانه ای کنیم؛ ما ادعا نداریم بیکاری را حل کردیم دولت با آمار یازده درصد بیکاری را تحویل گرفت اما سالانه یک میلیون هم به بیکاران اضافه می‌شود، چرا دولت را به ناکارآمدی در حوزه اشتغال محکوم می‌کنیم؟

وی با بیان اینکه دولت یازدهم توانست آرامش را به فضای بازار برگرداند، گفت: نمره دولت در اداره کشور بالاست اما توقع ما نیز زیاد است و باید بهتر از این عمل شود و ما نباید نمره دولت را خراب کنیم؛ صادرات کشور از واردات پیشی گرفته و این یک موفقیت بزرگ برای کشور است.

این مسئول بیان کرد: ما اگر می‌خواهیم تولید و اشتغال داشته باشیم بازار داخلی پاسخگوی این موضوع نیست و باید نگاهمان درونزا و برونگر باشد؛ یعنی به ظرفیت‌های داخلی تکیه کنیم و صادرات را افزایش دهیم؛ اما اگر مرزهای ما بسته باشد و رقابتی نباشد بازار انحصاری خواهد شد.

وی تاکید کرد: عمل کردن به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، یعنی همه باید ببینیم چقدر عمل کردیم؛ در دوره ای معوقات بانکی توان بانکی ما را فلج کرده بود؛ باید مواد اولیه را وارد کرده و تولیدات خود را صادر کنیم باید روی مزیت‌های داخلی تکیه کنیم و از ظرفیت‌های خارجی نیز استفاده شود.

همتی یادآور شد: باید به فضایی برسیم که اگر تحریم‌های دشمن افزایش یافت، بتوانیم مستقل و بدون نیاز به آنها عمل کنیم.

وی با بیان اینکه قزوین یک استان کارگریست و کمترین مشکلات کارگری را در کشور دارد؛ ابراز کرد: مشکلات فرنخ و مه نخ برای دولت قبل است و کنتورسازی نیز به واسطه تحریم‌ها، مواد اولیه به آن نرسیده و به مشکل برخورده است.

استاندار قزوین اذعان کرد: دولت در اوج بحران‌ها در کشور مستقر شد و امروز در فضای خوبی به سر می‌برد و کشور به ریل منطقی و علمی و کارشناسی برگشته و در حال اوج گرفتن است، بعد از انقلاب به ما هواپیما نمی‌دادند و امروز ما هواپیمای صفر کیلومتر و اجاره به شرط تملیک گرفتیم که این کار عقلانی و درستی است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان