۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مجتمع گوشت زیاران بزودی به چرخه تولید کشور بازمی‌گردد
کد خبر: ۲۳۸۵۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۱۴ ساعت: ۹:۵۰ ↗ لینک کوتاه

معاون اقتصادی استاندار قزوین:

مجتمع گوشت زیاران بزودی به چرخه تولید کشور بازمی‌گردد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: مجتمع گوشت زیاران در وسعت ۲۴۲ هکتار بزودی به چرخه تولید کشور باز می گردد.

 مجتمع گوشت زیاران بزودی به چرخه تولید کشور بازمی‌گردد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین عصر روز گذشته(یکشنبه) در جریان بازدید از مجتمع گوشت زیاران در شهرستان آبیک اظهار کرد: پیگیری‌ها در سطح ملی و استانی به ثمر نشست و با حمایت‌های خوبی که در حال انجام است فعالیت رسمی مجتمع گوشت زیاران به عنوان یک برند ملی در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: این مجتمع تولیدی به دلیل مشکلات اقتصادی از چرخه تولید خارج شده بود که خوشبختانه با پیگیرهای مستمر باعث شد امروز شاهد آغاز فعالیت آزمایشی این مجتمع باشیم.

معاون اقتصادی استاندار ابراز کرد: در صورت راه اندازی این مجتمع ضمن اشتغال زایی مستقیم برای ۵۰۰ نفر، گوشت بخش وسیعی از کشور تامین خواهد شد.

حبیبی افزود: این مجتمع در زمینی به وسعت ۲۴۲ هکتار و با زیر بنای ۳۰ هکتار می تواند روزانه ۱۵۰۰ راس دام سبک و ۳۵۰ دام سنگین را کشتار و گوشت بازار مصرف را تامین کند.

وی اضافه کرد: در این مجتمع پیش بینی پرورش ۱۰۰ هزار دام سبک و سنگین صورت گرفته و می‌تواند هزار تن گوشت را در سردخانه‌های مجهز ذخیره کند.

معاون اقتصادی استاندار قزوین این پروژه را یکی از اولویت دار ترین طرح‌های کشاورزی استان توصیف کرد و گفت: با اهتمام مجموعه استان و همچنین در سطح ملی بویژه بانک مرکزی جمهوری اسلامی، صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی مشکلات این واحد تولیدی بزودی حل خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان