۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین هشدار پلیس فتا درباره قرارهای سیزده بدر
کد خبر: ۲۳۸۳۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۱۲ ساعت: ۱۳:۲ ↗ لینک کوتاه

توصیه های پلیس حافظ امنیت ؛

هشدار پلیس فتا درباره قرارهای سیزده بدر

با توجه به اینکه افراد غریبه و نا آشنایی در گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی عضو هستند که شاید فرد آنها را نشناسند بهتر است قرار گردش و تفریحی به صورت تلفنی به دوستان و آشنایان اطلاع رسانی گردد.

هشدار پلیس فتا درباره قرارهای سیزده بدر
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به ارسال پیام در گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی به دوستان و آشنایان برای قرار گشت و گذار در سیزده بدر گفت: با توجه به اینکه افراد غریبه و نا آشنایی در گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی عضو هستند که شاید فرد آنها را نشناسند بهتر است قرار گردش و تفریحی به صورت تلفنی به دوستان و آشنایان اطلاع رسانی گردد.
سرهنگ نیک‌نفس با بیان اینکه جدی گرفتن توصیه های پلیس حافظ تامین امنیت جان و مال کاربران است، اظهار کرد: زمانی که کاربر پیام را در گروه یا کانال به اشتراک عمومی می‌گذارد به این معناست که چه زمانی وی با دوستان و آشنایان خود قرار دارد و چه زمانی در منزل نیست و این امر به سارقان این فرصت را می‌دهد که با توجه به زمان و مکان کاربر، بتوانند با کسب آدرس منزل از خود کاربر یا دیگر دوستانش برای سرقت به سراغ منزل خالی کاربر بروند.

وی تاکید کرد: برای قرار گشت و گذار در سیزده بدر حتما از تلفن و پیام خصوصی استفاده نمایند و پیغام محل و زمان گشت و گذار خود را در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی به اشتراک عموم نگذارند.

وی همچنین خاموش بودن جی پی اس گوش هوشمند و تبلت را ضروری بر شمرد و گفت: جی پی اس تبدیل به ابزاری برای سوءاستفاده مجرمان سایبری شده است بطوریکه امکان ردگیری موقعیت کاربر را بر اساس موقعیت درج شده در تصاویر به مجرمان می دهد ، بنابراین غیرفعال کردن جی پی اس در مواقع غیرضروری یک راهکار آسان برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده مجرمان سایبری است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در پایان گفت: هموطنان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش آموزش مراجعه نمایند. همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک و ثبت در بخش ثبت گزارش مردمی پلیس فتا را در ایام نوروز همیاری نمایند. 


انتهای پیام/1404

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان