۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین توجه به احياي بازي‌هاي بومي از نقاط قوت جشنواره بازي‌واسباب بازي است
کد خبر: ۲۳۷۸۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۷ ساعت: ۱۱:۴۸ ↗ لینک کوتاه

دبير فدراسيون ورزش روستايي کشور:

توجه به احياي بازي‌هاي بومي از نقاط قوت جشنواره بازي‌واسباب بازي است

دبير فدراسيون ورزش روستايي و بازي‌هاي بومي و محلي کشور بیان کرد: توجه ويژه به احياي بازي‌هاي بومي – محلي از نقاط قوت جشنواره بازي و اسباب‌بازي کودکان ديروز و امروز است.

توجه به احياي بازي‌هاي بومي از نقاط قوت جشنواره بازي‌واسباب بازي است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، رسول کلهر دبير فدراسيون ورزش روستايي و بازي‌هاي بومي و محلي کشور روز گذشته(یکشنبه) در حاشيه بازديد از ششمين جشنواره ملي و بين‌المللي بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز اظهار کرد: بازي و اسباب بازي نقش تربيتي براي کودکان دارد و داراي کارکردهاي علمي فراواني است.

وي افزود: بازي‌هاي بومي و محلي عامل مهم انسجام بين اقوام و تامين و توسعه امنيت پايداري در کشور مي‌باشد، لذا توسعه بازي‌هاي بومي محلي از سوي فدراسيون با جديت دنبال مي‌شود.

به گفته کلهر بازي‌هاي بومي و محلي بطور عمده آييني و جنبه مذهبي نيز دارند و نمايش و تفريح در کنار افزايش دقت و شجاعت، سرعت، تکنيک، آمادگي جسماني و روحاني از شاخصه‌هاي اين بازي‌ها است.

وي در ادامه گفت: ورود بخش خصوصي در اين حوزه علاوه بر گسترش فرهنگ بومي و اصيل ايران منافع مالي و تبليغاتي گسترده‌اي در پي دارد که با استفاده از جاذبه‌هاي سنتي آن مي‌توان درآمد گسترده‌اي در حوزه توريسم کسب نمود.

کلهر بیان کرد: آنچه را که ما در ششمين جشنواره ملي و بين‌المللي بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز شاهد بوديم که به بازي‌هاي بومي و محلي به شکل پررنگي پرداخته شده و حضور استان‌هاي مختلف جهت نمايش بازي‌هاي بومي‌شان به جذابيت جشنواره افزوده بود.

وي در پايان از سوي فدراسيون ورزش روستايي و بازي‌هاي بومي و محلي کشور از بانيان برپايي جشنواره براي ششمين سال متوالي و توجه ويژه به احياي بازي‌هاي بومي محلي تقدير و تشکر کرد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان