۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اکسیر طول عمر در «فرزند دار شدن» است
کد خبر: ۲۳۷۸۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۷ ساعت: ۱۱:۳ ↗ لینک کوتاه

مطالعه جدید نشان می دهد؛

اکسیر طول عمر در «فرزند دار شدن» است

مطالعه جدید نشان می دهد داشتن فرزند به افزایش طول عمر کمک می کند.

اکسیر طول عمر در «فرزند دار شدن» است
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین  ، محققان سوئدی دریافته اند داشتن نقش والدین به روند تاخیر افتادن مرگ ناشی از افزایش سن کمک می کند و افرادی که پدر و مادر هستند بیش از افراد بدون فرزند عمر می کنند. اگرچه این تفاوت در طول عمر چشمگیر نیست.

طبق نتایج مطالعات، انتظار می رود پدران در سن ۶۰ سالگی ۲ سال بیشتر از مردان بدون فرزند عمر کنند درحالیکه در مورد مادران، این تفاوت در سن ۱.۵ سال است.

والدین و کودکان

یافته ها نشان می دهد تا سن ۸۰ سالگی، پدران حدود ۸ ماه و مادران حدود ۷ ماه بیشتر از افراد بدون فرزند عمر می کنند.

کارین مودیگ، سرپرست تیم تحقیق، به همراه تیمش از داده های سلامت ملی سوئد برای پیگیری وضعیت مردان و زنان متولدشده بین سال های ۱۹۱۱ و ۱۹۲۵ در این کشوراستفاده کردند. این مطالعه متشکل از حدود ۷۰۵ هزار مرد و بیش از ۷۲۵ هزار زن بود.

محققان در این مطالعه، امید به زندگی را با وضعیت تاهل و والدشدن مقایسه کردند تا تاثیر پدر و مادر شدن را بر روی طول عمر یک فرد مشاهده کنند.

نتایج بدست آمده نشان داد، خطر مرگ، صرفنظر از داشتن یا نداشتن فرزند، با افزایش سن بیشتر می شود؛ اما پس از محاسبه عوامل تأثیرگذار مشخص شد که امید به زندگی در بین افراد صاحب فرزند بیشتر از افراد بدون فرزند بود.

افرادی که دارای پیوندهای خانوادگی محکم تری هستند، بیشتر به پزشک مراجعه می کنند، فعال تر بوده و از سوی اعضای خانواده خود مورد مراقبت و توجه قرار می گیرند.

دکتر مودیگ تأکید می کند فرزند دار شدن با افزایش طول عمر والدین در ارتباط است. حمایت فرزندان از والدین در دوره سالمندی، اهمیت ویژه ای در سلامت و طول عمر آنها ایفا می کند. در دوره سالمندی، استرس والدین کاهش یافته و به جای آن، پدر و مادر می توانند از مزایای حمایت اجتماعی از سوی فرزندان خود برخوردار شوند.


انتهای پیام/1404

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان