۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین بزم شادی حسین فریدون پس از رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی
کد خبر: ۲۳۷۸۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۷ ساعت: ۱۰:۴۶ ↗ لینک کوتاه

روایت مشاور مرحوم هاشمی از نقش آقای خاص؛

بزم شادی حسین فریدون پس از رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی

مشاور مرحوم هاشمی ناگفته‌هایی از خوشحالی یاران روحانی بعد از رد صلاحیت هاشمی را بازگو کرده است، اظهاراتی که نشان می‌دهد روحانی دل خوشی از رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام نداشته است.

بزم شادی حسین فریدون پس از رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،تیمور علی  عسگری از مشاوران خاص مرحوم هاشمی رفسنجانی و مسئول ستاد حسن روحانی در خراسان رضوی پس از مدت‌ها مهر سکوت نسبت به تحولات دولت یازدهم، اسرار از نقش حسین فریدون در دولت برادرش را هویدا ساخت.

مشاور هاشمی رفسنجانی پیرامون واکنش حسن روحانی و حسین فریدون نسبت به حضور هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اظهار داشت که «روحانی از نامزدی هاشمی ناراحت شد» وی پیرامون جلسه انتخاباتی نزدیکان هاشمی اظهار داشت: «همان روز آقای هاشمی جلسه فوق‌العاده مشاورین را گذاشت و من آنجا رفتم و طرح موضوع کردم و گفتم الآن آقای روحانی حسابی عصبی و ناراحت است و آن چند نفر افراد خاص مثل حسین فریدون ناراحت هستند و بدوبیراه می‌گویند. این قضیه باید به  نحوی‌ترمیم و جمع شود.»

اما بد و بیراه‌های حسین فریدون با رد صلاحیت هاشمی به بزم در مرکز تحقیقات استراتژیک بدل شد؛ علی عسگری رخدادهای روز رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی را این‌گونه روایت می‌کند: «ظهر نشده بود، دیدم که شور و شعف در مرکز تحقیقات استراتژیک پیچیده و حسین فریدون و دیگران نشستند خوشحالی می‌کنند که آقای هاشمی تأیید نشد! واقعیت این است که با یک حالت بغض در گلو و با ناراحتی گفتم که عقل هم چیز خوبی است. جای خوشحالی ندارد. برای ما هم از این بعد هرکه می‌خواهد رئیس‌جمهور شود فرقی نمی‌کند ولی شما اگر می‌خواهید آقای روحانی رئیس‌جمهور شود به نظرم باید آقای روحانی را راضی کنید که نزد آقای هاشمی برود و بگوید که من به خاطر این اتفاقی که برای شما افتاده انصراف می‌دهم. حتماً آقای هاشمی هم اجازه چنین کاری را نمی‌دهند.»

و پس از پیروزی حسن روحانی در خرداد 92، حسین فریدون نقشی اثرگذار در تصمیم‌گیری‌ها پیدا کرد به‌نحوی‌که در مذاکرات هسته‌ای نقش هماهنگ‌کننده با طرف آمریکایی را داشت؛ مشاور هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: «من در مرکز تحقیقات شاهد بودم که یکی از اصلاح‌طلبان باحسین فریدون صحبت می‌کرد که ایشان اگر یک Hello OBAMA نگوید، یا دستی با اوباما ندهد، ریزش آرایش قطعی است و بعد هم به نظرم حسین فریدون هماهنگ‌کننده این موضوع و مسئله بود. وقتی هم که از نیویورک برگشتند، این مسئله تذکر رهبری را در پی داشت. برداشتم این است که پاشنه آشیل کار روحانی به یک نحوی به حسین فریدون برمی‌گردد. قطعاً یکی از موارد گرفتاری‌ها و مشکلاتش در زمان تبلیغات انتخاباتی دور دوم، کارهای آقای حسین فریدون خواهد بود.»

مسئول ستاد حسن روحانی در خراسان رضوی پیرامون درگیری‌اش با برادر رئیس‌جمهور، دلیل آن را ادبیات نامناسب حسین فریدون در قبال مقامات نظام دانست و گفت: «من قبل از آن هم چند دعوا با حسین فریدون کرده بودم؛ یعنی مثلاً می‌گفتم اگر آقای روحانی یک خروجی نسبت  به هسته‌ای بدهد که در تخصصش هم هست و تهدید آنجاست و اگر آن حل بشود دیگر در داخل مشکلی نخواهیم داشت، ایشان می‌گفت آقای روحانی که می‌خواهد، ولی برخی نمی‌خواهند! اشاره او به برخی مقامات نظام بود که من می‌گفتم آقا درست است که برادر رئیس‌جمهور هستی ولی دیگر نباید این‌طوری حرف بزنی. اگر یک احترامی بگذاری مگر چه می‌شود؟ بعدازآن هم من با حسین فریدون در همان صحن علنی مجلس کنتاک کردم و گفتم:  «عطای تو و برادرت را به لقایتان بخشیدم». بعد مصاحبه کردم و گفتم که افق فکری و مشی و سلیقه سیاسی‌ام با آقای هاشمی عجین بوده و هست. ایشان را همراهی خواهم کرد و با دولت در اجرا نیستیم.»

درگیری‌های حسین فریدون با نیروهای نزدیک به حسن روحانی به همین مداخله ختم نمی‌شود؛ حسین فریدون باعث استعفا اجباری رئیس بازرسی نهاد ریاست‌جمهوری نیز شده است؛ تیمور علی عسگری از مشاوران خاص مرحوم هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: «آقای شوشتری را مثال می‌زنم که رئیس بازرسی نهاد ریاست‌جمهوری شد؛ اما سؤال این است که چرا آنجا را ترک کرد؟ البته آقای شوشتری به بهانه اینکه می‌خواهد کاندیدای مجلس شود، استعفا داد ولی آن بهانه بود و کاندیدای مجلس هم نشد. بعدها شرایط حاکی از دخالت‌های زیادتر از حد حسین فریدون در کارهایش داشت و بعضی از مشکلات دیگر از جمله اینکه آقای روحانی وقت ملاقات نمی‌داد. عمدتاً در واقع دوستانی که به دولت رفتند بسیارشان زیاد رضایت خاطر ندارند؛ یعنی کار سیستماتیک نیست و یک جای کار لنگ می‌زند.»[1]

 


[1] - سالنامه 1396 هفته نامه مثلث ، صفحه 153

 

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان