۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اجرای آئین کهن شاهنامه خوانی و نقالی در دولتخانه صفوی
کد خبر: ۲۳۷۷۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۷ ساعت: ۸:۵۲ ↗ لینک کوتاه

نوروزی متفاوت قزوین؛

اجرای آئین کهن شاهنامه خوانی و نقالی در دولتخانه صفوی

با توجه به شعار نوروز متفاوت برای مردم و گردشگران در سال ۹۶، آیین کهن نقالی و روایتگری شاهنامه توسط شاهنامه خوان ممتاز کشور استاد مجتبی حسن بیگی در دولتخانه صفوی قزوین برگزار می‌شود.

 اجرای آئین کهن شاهنامه خوانی و نقالی در دولتخانه صفوی
محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: شاهنامه خوانی و نقالی سنتی کهن و فرهنگی است که ریشه در باورهای آیینی ایران زمین دارد و در روایتگری شاهنامه داستان‌هایی از حماسه‌های قومی، ملی و تاریخی کشورمان با بیانی گرم و رسا روایت می شود.

وی در ادامه افزود: امسال آیین شاهنامه خوانی با حضورشاهنامه خوان ممتاز کشور استاد مجتبی حسن بیگی در دولتخانه صفوی قزوین اجرا می‌شود که امیدواریم با برگزاری برنامه‌های متنوع بتوانیم گام موثری در جهت حفظ و پاسداشت این آیین کهن ایرانی برداریم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین با اشاره به برنامه‌های نوروز 96 تصریح کرد: در نوروز امسال با تلاش اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین برنامه‌های فرهنگی و هنری متفاوتی اعم از پرده خوانی، شاهنامه خوانی، سمنو پزان، اجرای موسیقی سنتی، اجرای چهل سرنا در دولتخانه صفوی قزوین اجرا می‌شود و گردشگران نوروزی و همشهریان عزیز می‌توانند ضمن حضور در این مجموعه با شکوه تاریخی از برنامه‌های شاد فرهنگی آن بهره مند شوند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان