۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین دوومیدانی ایران در کنترل قمی‌ها/ اعزام ۷ نماینده قم به قهرمانی آسیا
کد خبر: ۲۳۷۷۸۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

دوومیدانی ایران در کنترل قمی‌ها/ اعزام ۷ نماینده قم به قهرمانی آسیا

رئیس هیأت‌‌‌ دوومیدانی استان قم و چهار مربی شاخص این رشته به نمایندگی از قم تیم ملی نوجوانان ایران را در پیکارهای ۲۰۱۷ قهرمانی آسیا هدایت می‌کنند.

دوومیدانی ایران در کنترل قمی‌ها/ اعزام ۷ نماینده قم به قهرمانی آسیا

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین از قم، دوومیدانی به عنوان یکی از 44 هیأت‌‌‌ ورزشی فعال و از رشته‌های موفق ورزشی استان قم در سال 1396 یکی از امیدهای ورزش این استان برای کسب مدال از چند میدان برون‌مرزی نظیر پیکارهای بین‌المللی، آسیایی و جهانی به شمار می‌رود.

دوومیدانی رشته‌ای است که هر ساله جزو ورزش‌های موفق و شاخص قم در مسابقات مختلف داخلی و خارجی است و موفقیت‌های خود را مرهون سرمایه‌گذاری بسیار خوب در رده‌های سنی پایه، استعدادیابی و نخبه‌پروری می‌داند و اکنون نیز با دلگرمی به همین پشتوانه یکی از هیات‌های موفق ورزش قم در کشور محسوب می‌شود.

رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا، مسابقات قهرمانی بزرگسالان قاره کهن، پیکارهای جایزه بزرگ آسیا و بیش از 10 میدان داخلی و بین‌المللی دوومیدانی در بهار امسال در انتظار دوومیدانی‌کاران استان قم قرار دارد و قمی‌ها امید زیادی به درخشش دونده‌های مواد و رشته‌های مختلف برای کسب مدال از این میادین دارند.

* 7 نماینده قم در راه اعزام به پیکارهای آسیایی 2017

بعد از پایان سال 1395 و کسب تعداد 36 مدال طلا، نقره و برنز توسط دوومیدانی‌کاران قم از میادین داخلی این رشته، اکنون دوومیدانی قم با داشتن چهار نماینده در کادر مدیریت و فنی و همچنین سه ورزشکار در ترکیب تیم ملی دوومیدانی نوجوانان ایران در آستانه کسب مدال از رقابت‌های برون‌مرزی سال 1396 قرار دارد.

این در حالی است که سال قبل بدون کسب مدال از میادین برون‌مرزی برای دوومیدانی قم تمام شد و یکی از اولویت‌های هیأت‌‌‌ دوومیدانی استان قم برای سال جدید، کسب سهمیه توسط دوومیدانی‌کاران قم برای عضویت در تیم‌های اعزامی به رقابت‌های برون‌مرزی نظیر قهرمانی آسیاست.

* 3 دوومیدانی‌کار نماینده قم در رقابت‌های نوجوانان آسیا

یکی از اعزام‌های برون‌مرزی دوومیدانی ایران به رقابت‌های قهرمانی رده سنی نوجوانان آسیا انجام می‌شود و از سوی کادر فنی تیم ملی نوجوانان سه تن از بهترین‌های حال حاضر دوومیدانی قم به اردوی آماده‌سازی دعوت شده‌اند تا حضور در پیکارهای 2017 قهرمانی قاره کهن را تجربه کنند.

این در حالی است که امید دوومیدانی قم برای کسب مدال از رقابت‌های بین‌المللی، آسیایی و جهانی سال 2017 همان نفراتی هستند که در سال 1395 از رقابت‌های داخلی این رشته مدال‌های رنگارنگ طلا، نقره و برنز را کسب کردند و اکثر آنها در تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ایران عضویت دارند.

در واقع نگاه و توجه ویژه‌ای که هیأت‌‌‌ دوومیدانی استان قم به رشد این رشته ورزشی از طریق استعدادیابی و سرمایه‌گذاری در رده‌های سنی پایه دارد موجب شده تا این رشته در یک دهه اخیر همواره در بین ورزش‌های موفق قم قرار بگیرد و هیأت‌‌‌ دوومیدانی جزو هیات‌های برتر ورزش قم باشد.

* سفر دوومیدانی‌کاران قم به شرق قاره کهن

در حالی که مسابقات دوومیدانی‌ رده‌ سنی نوجوانان پسر و دختر قهرمانی کشور در دو روز پایانی فروردین ماه به میزبانی تهران پیش‌روی ورزشکاران قمی قرار دارد، این پیکارها انتخابی تیم ملی برای اعزام به پیکارهای 2017 قهرمانی نوجوانان آسیا محسوب می‌شود.

این در شرایطی است که مسابقات دوومیدانی قهرمانی رده سنی نوجوانان آسیا در روزهای سی‌ویکم اردیبهشت ماه تا دوم خرداد به میزبانی کشور تایلند در شرق قاره کهن به انجام می‌رسد و کادر فنی این تیم محمدرضا اسحاقی دبیر هیأت‌‌‌ دوومیدانی قم همراه با دو مربی دیگر از قم مهدی فتاحی و رضا محمدزاده مربیگری می‌کنند و علی رضایی رئیس هیأت‌‌‌ قم نیز سرپرست کل پسران و دختران و همچنین مسوول فنی تیم ملی است.

* اسحاقی نخستین مربی قم در تیم ملی نوجوانان

محمدرضا اسحاقی که هم اکنون مسوولیت دبیری هیأت‌‌‌ دوومیدانی استان قم را بر عهده دارد، در حالی به عنوان مربی تیم ملی دوومیدانی نوجوانان ایران برای اعزام به پیکارهای 2017 قهرمانی آسیا انتخاب شده است که از چهره‌های موفق این رشته در دوران حرفه‌ای ورزش خود به شمار می‌رود.

اسحاقی به عنوان یکی از چهره‌های موفق و شاخص این رشته در سال‌های نه‌چندان دور در بین قهرمانان دوره‌ای استقامت استان قم، مربی یکی از مستعدترین دوومیدانی‌کاران حال حاضر قم یعنی علی سلامتیان قهرمان و نفر نخست رشته 110 متر با  مانع کشور محسوب می‌شود.

* فتاحی مربی قهرمان پرش با نیزه ایران

مهدی فتاحی دومین مربی دوومیدانی استان قم در کادر فنی تیم ملی رده سنی نوجوانان ایران برای حضور در مسابقات سال جاری قهرمانی قاره کهن است که تخصص فعالیت در رشته پرش با نیزه را دارد و خود نیز از چهره‌های شاخص این رشته در سال‌های نه‌چندان دور بوده است.

این مربی که از قهرمانان پرش با نیزه کشور و رکورددار سابق پرش با نیزه رده سنی جوانان ایران به شمار می‌رود و در عرصه مربیگری خود یکی از دوومیدانی‌کاران خوش‌آتیه قم در رشته پرش با نیزه یعنی سیدعلی حسینی را معرفی کرده و هم اکنون مربی این دوومیدانی‌کار است، در حالی که حسینی نفر نخست پرش بانیزه نوجوانان کشور به شمار می‌رود.

* محمدزاده مربی نایب‌قهرمان پرتاب وزنه کشور

رضا محمدزاده نیز سومین مربی دوومیدانی قم در جمع مربیان تیم ملی دوومیدانی ایران برای حضور پرقدرت در مسابقات قهرمانی آسیا است، مربی‌ای که در دوران فعالیت حرفه‌ای خود در این رشته از قهرمانان دو400 متر و رشته ده‌گانه رده سنی جوانان کشور بوده است.

محمدزاده نیز از مربیانی است که به واسط تخصص خود مربی محمدتقی مهرعلی دارنده رتبه دوم، مقام‌نایب‌قهرمانی و نشان نقره رشته پرتاب وزنه رده سنی نوجوانان کشور است و در سن 26 سالگی از سوی فدراسیون دوومیدانی ایران برای مربیگری در تیم ملی انتخاب شده است.

* رضایی سرپرست تیم ملی در مسابقات آسیایی 2017

علی رضایی رئیس هیأت‌‌‌ دوومیدانی استان قم نیز که سال گذشته در پیکارهای 2016 قهرمانی رده سنی جوانان دوومیدانی قاره کهن مسوولیت سرمربیگری تیم ملی ایران در کشور ویتنام را بر عهده داشت، اکنون به عنوان سرپرست تیم اعزامی ایران به پیکارهای قهرمانی 2017 نوجوانان آسیا انتخاب شده است.

رضایی دارنده رتبه نخست سه هزار متر و پنج هزار متر ایران و عنوان‌دار دوهای صحرانوردی کشور است که مربی قهرمان دوومیدانی سال‌های اخیر استان قم و کشور یعنی محمد سبب‌کار است و این دوومیدانی‌کار با هدایت وی عنوان دوم رقابـ‌های قهرمانی آسیا در کشور چین‌تایپه را کسب کرد.

رضایی همچنین چهره‌ موفق دیگری همچون رضا ملک‌پور دارنده رتبه نخست، عنوان قهرمانی و نشان طلای پیکارهای دو 400 متر با مانع رده سنی بزرگسالان ایران و عضو تیم ملی در مسابقات بین‌المللی ارزروم ترکیه و انتخابی المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل را هدایت کرده است.

رئیس فعلی هیأت‌‌‌ دوومیدانی استان قم، سرمربی جوانان ایران در پیکارهای آسیایی سال 95 و سرپرست تیم ملی نوجوانان ایران در مسابقات آسیایی 96 مربی سابق محمدرضا فریدی قهرمان کشور در مسابقات دوهای 400 متر و 200 متر اعزامی به مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا در کشورهای قطر و ویتنام محسوب می‌شود.

انتهای پیام/و

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان