۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ایران ۱۵ شرکت آمریکایی را تحریم کرد
کد خبر: ۲۳۷۷۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۶ ساعت: ۱۴:۵۰ ↗ لینک کوتاه

در بیانیه ای؛

ایران ۱۵ شرکت آمریکایی را تحریم کرد

جمهوری اسلامی ایران ۱۵ شرکت آمریکایی ناقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی را از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۶ تحریم کرد.

ایران ۱۵ شرکت آمریکایی را تحریم کرد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای تحت عنوان «اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران برای تحریم شرکت‌های آمریکایی که در جنایات رژیم صهیونیستی، پشتیبانی از تروریسم و مشارکت در سرکوب مردم منطقه نقش داشته‌اند»، فهرست 15 شرکت آمریکایی ناقض حقوق بشر را اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام اخیر دولت ایالات متحده در اعمال تحریم‌های فرامرزی یک جانبه علیه افراد و نهادهای ایرانی و غیرایرانی به بهانه‌های ساختگی و ناموجه را به عنوان اقدامی خلاف حقوق بین الملل و مغایر با متن و روح برنامه جامع اقدام مشترک محکوم کرده و مجددا تکرار و تاکید می‌کند که تقویت و توسعه توانمندی های دفاعی کشور، از جمله تقویت ظرفیت دفاعی موشکی به منظور اعمال حق دفاع مشروع در برابر هرگونه تجاوز خارجی و ارتقای توان بازدارندگی در برابر تهدیدها، امری قطعی و تردیدناپذیر است و جمهوری اسلامی ایران در حفظ و حراست از کیان و تمامیت ارضی خود و تامین امنیت مردم هیچ محدودیتی برای خود قائل نیست.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، پیرو بیانیه مورخ ١٥ بهمن ماه ١٣٩٥، با استناد به موازین حقوق بشردوستانه بین المللی و در اجرای مصوبه شورایعالی امنیت ملی، بدینوسیله ١٥ شرکت ایالات متحده آمریکا به شرح زیر را، که نقض فاحش حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی از سوی آنان مسجل است، از تاریخ اول فروردین 1396 در «فهرست افراد حقیقی و حقوقی تحت تحریم جمهوری اسلامی ایران» قرار می‌دهد.

این شرکت‌ها به طور مستقیم و غیرمستقیم در ارتکاب جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی مشارکت یا معاونت داشته، یا از اقدامات ترویستی این رژیم پشتیبانی کرده و یا با نقض قطعنامه 2334شورای امنیت اقدام به گسترش شهرک سازی غیرقانونی در فلسطین اشغالی کرده‌اند.

بر این اساس هرگونه مراوده با این شرکت ها و نهادها ممنوع بوده، اموال آنها در حوزه صلاحیتی جمهوری اسلامی ایران مشمول توقیف خواهد بود، و از صدور روادید ورود به ایران برای آن دسته از اشخاصی که دارای سمت یا مسئولیتی در این شرکت ها بوده یا به نوعی با آنها در ارتباط هستند خودداردی خواهد شد. وزارت امور خارجه همچنان به رصد فعالیت شرکت ها، نهادها و افراد حقیقی و حقوقی آمریکایی و نقش آنها در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی، پشتیبانی از تروریسم، مشارکت در سرکوب مردم منطقه و به ویژه نقش آنها در بی ثبات سازی منطقه ادامه داده و در صورت لزوم نام های بیشتری را به فهرست افراد و نهادهای تحت تحریم جمهوری اسلامی ایران خواهد افزود.

1. شرکت BENI Tal: این شرکت امنیتی طرف قرارداد با نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی بوده و در سرکوب مردم فلسطین نقش داشته است.

2. شرکت United Technologies produces: این شرکت اقدام به فروش بالگردهای بلک هاوک به رژیم صهیونیستی کرده که در بمباران سرزمینهای اشغالی فلسطین و اردوگاه های پناهندگان فلسطینی به کار گرفته شده است.

3. شرکت تسلیحاتی RAYTHEON: این شرکت تسلیحات پیشرفته در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده که در جنگ غزه و علیه شهروندان فلسطین به کار گرفته شده است.

4. شرکت ITT Corporation: این شرکت تجهیزاتی در اختیار نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی گذارده است که از آنها برای حمله شبانه به اردوگاههای پناهندگان فلسطینی و روستاها استفاده می شود.

5. شرکت Re/Max Real Estate: این شرکت ساختمانی امریکایی به طورغیرقانونی در خرید و فروش املاک در شهرک های ساخته شده در سرزمین های اشغالی فعالیت داشته است.

6. شرکت Oshkosh Corporation: این شرکت اقدام به تامین قطعات زرهی مورد نیاز برای تجهیزات تاکتیکی ارتش رژیم صهیونیستی کرده که علیه فلسطینیان به کار گرفته شده است.

7. شرکت تسلیحاتی Magnum Research Inc: این شرکت در همکاری با صنایع نظامی رژیم صهیونیستی اقدام به توسعه وتولید اسلحه و تجهیز نیروهای نظامی آن رژیم کرده است.

8.‌ شرکت تسلیحاتی Kahr Arms: این شرکت آمریکایی در همکاری با صنایع نظامی رژیم صهیونیستی اقدام به تامین قطعات و توسعه سلاحهای سبک مورد استفاده در ارتش آن رژیم کرده است.

9. شرکت M7 Aerospace: این شرکت تحت مالکیت شعبه آمریکایی شرکت Elbit Systems رژیم صهیونیستی است که در توسعه سیستمهای تسلیحاتی، راداری و موشکی آن رژیم مشارکت دارد. 10. شرکت Military Armament Corporation: این شرکت در امر تولید و ارائه خدمات فنی و تجهیزات مربوط به سلاح های مورد استفاده پلیس رژیم صهیونیستی فعالیت دارد.

11. شرکت تسلیحاتی Lewis Machine and Tool Company: این شرکت آمریکایی در تولید قطعات و تامین خدمات برای تولید اسلحه برای ارتش رژیم صهیونیستی نقش دارد.

12. شرکت تسلیحاتی Daniel Defense: این شرکت آمریکایی در تولید قطعات و تامین خدمات برای تولید اسلحه برای ارتش رژیم صهیونیستی نقش دارد.

13. شرکت تسلیحاتی Bushmaster Firearms International: این شرکت آمریکایی در تولید قطعات و تامین خدمات برای تولید اسلحه برای ارتش رژیم صهیونیستی فعالیت دارد.

14. شرکت اسلحه سازی O.F. Mossberg & Sons: این شرکت آمریکایی تولید کننده سلاح برای ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی است که در جریان سرکوب تظاهرات فلسطینیان نیز علیه غیرنظامیان بکارگرفته شده است.

15. شرکت تسلیحاتی H-S Precision, Inc: این شرکت اقدام به انتقال تکنولوژی ساخت اسلحه به رژیم صهیونیستی کرده است.

انتهای پیام/1404
منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان