۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین فقط ۳ هواپیما از مجموع ۱۰۰ سفارش به تهران رسیده‌اند/ ارسال به موقع بقیه ایرباس‌ها در هاله‌ای از ابهام
کد خبر: ۲۳۷۷۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۶ ساعت: ۱۲:۳۴ ↗ لینک کوتاه

گزارش رویترز از مشکلات بانکی حل نشده در پسابرجام

فقط ۳ هواپیما از مجموع ۱۰۰ سفارش به تهران رسیده‌اند/ ارسال به موقع بقیه ایرباس‌ها در هاله‌ای از ابهام

رویترز تاکید نمود هیچ مقامی از شرکت ایرباس برای اظهار نظر در این زمینه در دسترش نبود. به نوشته این خبرگزاری، عدم قطعیت بابت زمان تحویل باقی سفارش‌های ایران به قوت خود باقی است زیرا بانک‌ها از داد و ستد با ایران سرباز می‌زنند.

فقط ۳ هواپیما از مجموع ۱۰۰ سفارش به تهران رسیده‌اند/ ارسال به موقع بقیه ایرباس‌ها در هاله‌ای از ابهام
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، خبرگزاری انگلیسی نسبت به ارسال به موقع ایرباس‌های سفارش ایران به دلیل ترس بانک‌ها از همکاری با ایران ابراز تردید نمود.

خبرگزاری رویترز نوشت؛ در حالی‌که ایران روز شنبه از فرود سومین هواپیمای سفارش داده شده «ایرباس -330» در فرودگاه مهرآباد در تهران خبر داد که با توجه به ترس بانک‌های خارجی از همکاری با ایران، اجرای کامل این سفارش‌ها در زمان تعیین شده در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این هواپیمای مسافربری سومین ایرباس ارسالی به ایران از مجموع یکصد هواپیمای سفارشی این کشور به فرانسه با رفع برخی تحریم‌هاست.

بر این اساس، پیشتر یک فروند ایرباس از همین نوع و یک ایرباس مدل «A321» از سوی این شرکت به ایران ارسال شده بود.

رویترز در خبر خود در حالی‌که تاکید نمود هیچ مقامی از شرکت ایرباس برای اظهار نظر در این زمینه در دسترش نبود، نوشت: عدم قطعیت بابت زمان تحویل باقی سفارش‌های ایران به قوت خود باقی است زیرا بانک‌ها از داد و ستد با ایران سرباز می‌زنند زیرا بیم بازگشت تحریم‌های بین‌المللی یا جریمه‌های آمریکا را در صورت نقض تحریم‌های کاخ سفید علیه ایران دارند.

بر اساس این گزارش، بانک‌های بزرگ بین‌المللی از ترس جریمه شدن از انجام مبادلات مالی با ایران صرفه نظر می‌کنند و این مسئله حتی با کاهش تحریم‌های ایران در اول ژانویه 2017 نیز نه تنها بر طرف نشد بلکه با انتخاب «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا شدت نیز یافت.

این بانک‌‌ها نه تنها با ایران مبادله انجام نمی‌دهند، بلکه حتی در حال محدود کردن فعالیت‌های خود در منطقه غرب آسیا هستند.

خبرگزاری رویترز پیشتر نیز به نقل از چهار منبع بانکی نوشت که «کامرز بانک» به مشتریان حاشیه خلیج فارس خود اعلام کرده که دیگر مبادلات به یورو را انجام نخواهد داد و این بانک نیز به جمع بانک‌های بزرگی پیوست که پس از جریمه شدن به علت انجام معاملات با ایران، دیگر چنین خدماتی ارائه نمی‌دهند.


انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان