۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین روش های ساده برای یافتن گوشی های سرقتی/کد سریال تلفن همراهتان را ذخیره کنید
کد خبر: ۲۳۷۷۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۶ ساعت: ۱۲:۳۲ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

روش های ساده برای یافتن گوشی های سرقتی/کد سریال تلفن همراهتان را ذخیره کنید

اتفاق ناخوشایند به سرقت رفتن گوشی های تلفن همراه و پیگیری یافتن آن برای بسیاری رخ داده است، نکته مهم برای سهل کردن مسیر پیگیری گوشی های سرقت شده ذخیره کردن شماره سریال تلفن همراه خواهد بود.

روش های ساده برای یافتن گوشی های سرقتی/کد سریال تلفن همراهتان را ذخیره کنید
به گزارش سرویس علم وفناوری  صبح قزوین ،سرقت گوشی های تلفن همراه برای سارقان وسایل خرد به راحتی انجام پذیر است، آنها روشهای مختلفی برای سرقت گوشی های تلفن همراه دارند که معمول ترین آن که شاید بسیاری از افراد به آن مبتلا شده اند استفاده سارقان از موتور سیکلت و دزدیدن تلفن همراه شما حین صحبت کردن باشد.

نگرانی از دست رفتن گوشی همراه در بهت کامل و سرعت سرقت از یک سو و به سرقت رفتن اطلاعات، عکس ها، فایل ها شخصی و هرآنچه در تلفن همراه خود ذخیره داشته اید از سوی دیگر شما را نگران خواهد کرد و شاید اولین کاری که به نظرتان بیاید مراجعه به دفاتر پیشخوان اپراتور سیم کارتتان برای اعلام مفقودی و سوزاندن سیم کارت باشد و در مراحل بعدی به مراجع قضایی مراجعه کنید.

در ادامه به شما خواهیم گفت اگر از مشترکان اپراتورهای سیم کارت همراه اول و یا ایرانسل هستید و تلفن همراه شما به سرقت رفته است چگونه بدون مراجعه حضوری به دفاتر خدماتی اپراتورها، اعلام مفقودی گوشی تلفن همراه خود را به ثبت برسانید.

ابتدا چند نکته مهم را باید یادآور شویم، نخست اینکه هنگام خرید موبایل حتما کد سریال گوشی را با آنچه بر روی جعبه درج شده است مطابقت دهید تا در صورتی که گوشی شما به سرقت رفت برای اعلام مفقودی به مشکل برنخورید، بهتر است برای مکالمات خود در خیابان و محیط های عمومی از هندزفری استفاده کنید و راه دیگر برای ایجاد امنیت فعال سازی اکانت و آی دی خود است تا در صورت مفقود شدن و یا گم شدن تلفن همراهتان بتوانید از طریق سایت های مربوطه آنرا قفل کرده و یا اطلاعات خود را پاک کنید.

اگر از اپراتور همراه اول استفاده می کنید برای برای ردیابی گوشی تلفن همراه خود می توانید به دو روش اقدام کنید.

1. با شماره گیری کد # سریال گوشی*2141*10* از طریق خطوط دائمی همراه اول سرویس ردیابی گوشی را فعال کنید

2. کد ۲۱۴۱ به شماره ۱۰ ( سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول) ارسال نمایید



سرویس ردیابی گوشی تلفن همراه تا 10 روز پس از دریافت شماره سریالی که شما ارسال کرده اید، جستجوی گوشی تلفن همراه را ادامه خواهد داد، اگر این جستجو موفقیت آمیز بوده باشد شما از طریق دریافت پیامک از این موضوع باخبر خواهید شد و می توانید ادامه مراحل پیگیری را از طریق مراجع قضایی جویا شوید، درصورتی که ردیابی ناموفق باشد نیز می توانید مجدد درخواست خود را برای فعال سازی سرویس ردیابی ارسال نمایید.

همچنین علاوه بر کد یاد شده که مربوط به فعال سازی سرویس ردیابی گوشی تلفن همراه است می توانید برای غیر فعال سازی کد دستوری #2142*10* را شماره گیری نمایید.

اپراتور ایرانسل نیز از طریق تماس با خطوط 700 و 7033 از سیم کارت ایرانسل درخواست اعلام مفقودی گوشی تلفن همراه شما را ثبت می کند.

درصورتی که سیم کارت مفقود شده و یا به سرقت رفته شما ایرانسل نباشد با شماره های ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ یا ۰۹۳۷۷۰۳۳۰۰۰ تماس بگیرید، البته برای اعلام مفقودی و پیگیری از طریق ایرانسل باید ابتدا سیم کارت خود را در اپراتور مربوطه مسدود کرده باشید و پس از گذشت پنج روز از مسدود کردن سیم کارتتان کد دستوری #6101* از یک سیم کارت ایرانسل شماره گیری کرده و باقی مراحل را از طریق پیامک پیگیری کنید.

نتیجه درخواست اعلام مفقودی شما پس از 48 ساعت پس ثبت از طریق پیامک به شماره ایرانسلی که کد دستوری بالا را با آن اجرا کرده اید ارسال می شود، اگر جستجو موفقیت آمیز بوده باشد کد پیگیری و تاریخ ردیابی دریافت خواهید کرد و در صورت نا موفق بودن می توانید پس از گذشت پنج روز درخواست خود را مجددا اعلام کنید.



اگر برای شما کد پیگیری و تاریخ ردیابی ارسال شد می توانید با حضور در مراکز قضایی نامه دریافت کنید و آن را به ایرانسل تحویل داده و نتیجه ارسالی از ایرانسل را از مراجع قضایی پیگیری کنید.

توجه داشته باشید برای اعلام مفقودی و استفاده از سرویس ردیابی گوشی از طریق ایرانسل بدون توجه به اینکه سیم کارت داخل گوشی متعلق به کدام اپراتور باشد باید درخواست خود از طریق یک سیک کارت ایرانسل انجام دهید، اپراتور برای هر بار درخواست شما 100 تومان هزینه دریافت می کند، البته تا زمان سپری شدن فرایند ثبت درخواست شما و دریافت پیامی مبنی بر پیگیری درخواست هزینه ای کسر نخواهد شد.

و در پایان؛
 
می توانید برای بهبود روند اعلام مفقودی سیم کارت و یا گوشی های سرقت رفته خود به سایت های دو اپراتور یاد شده مراجعه کنید، البته باید توجه داشته باشید که هنگام خرید گوشی تلفن همراه خود علاوه بر تطبیق شماره سریال ها، این کد مهم را یادداشت کرده و در جایی مطمئن نگهداری کنید تا در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید.


انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان