۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین واکنش رسانه‌های دنیا به «نبرد خلیج فارس۲» چه بود؟
کد خبر: ۲۳۷۷۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۶ ساعت: ۹:۵۹ ↗ لینک کوتاه

به بهانه اکران خلیج فارس ۲ در قزوین؛

واکنش رسانه‌های دنیا به «نبرد خلیج فارس۲» چه بود؟

رسانه‌های آمریکایی در واکنش به نمایش انیمیشن «نبرد خلیج فارس۲» آن را نمونه‌ای از قدرت‌نمایی ایران در خلیج فارس خواندند.

واکنش رسانه‌های دنیا به «نبرد خلیج فارس۲» چه بود؟
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ انیمیشن «نبرد خلیج فارس 2» در برخی از سینماهای کشور به اکران در آمده است. این انیمیشن روایتی حماسی از نبرد احتمالی جمهوری اسلامی ایران و متجاوزین آمریکایی در خلیج فارس است.

این انیمیشن را فرهاد عظیما با همکاری گروه انیمیشن فاطمة الزهرا(س) تهیه‌ و کارگردانی کرده که در جشنواره عمار نیز برنده شده است.

اکران انیمیشن «نبرد خلیج فارس 2» واکنش برخی از رسانه های غربی را برانگیخته است.

سایت آمریکایی «بلومبرگ» نوشت: سینماهای تهران در هفته گذشته شروع به نمایش یک انیمیشن به نام «نبرد خلیج فارس 2» کردند که جنگ بین نیروهای ایران و آمریکا در اثر بالا رفتن تنش ها بین دو دشمن دیرینه در خلیج فارس را نشان می دهد.

بلومبرگ ادامه داد: این انیمیشن قدرت نظامی و تسلیحاتی ایران و قدرت بازدارندگی آن ها را نشان می دهد.

«واشنگتن پست» نیز در تحلیلی نقادانه درباره این انیمیشن نوشت: این فیلم ایرانی، در یک جنگ فرضی در خلیج فارس نیروی دریایی آمریکا را به مرگ فرا می خواند. یک فرمانده نظامی ایرانی دستور می دهد که نیروهایش ناوهای آمریکایی که به خلیج فارس آمده اند را منهدم کنند و در بعضی از صحنه ها، موشک هایی که آن ها شلیک می کنند، پرچم آمریکا را از جا می کنند.

واشنگتن پست یادآور شد: در این فیلم یک شخصیت، که شباهت بسیاری به «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران دارد و فرمانده ناوهای ایرانی در خلیج فارس است، زمانی که فرمانده آمریکایی به او می گوید: یا تسلیم شو و یا بمیر! در جواب می گوید: ژنرال، من دیپلمات نیستم، من انقلابی ام! وی همچنین هشدار می دهد که هر سربازی که در حمله علیه ایران شرکت می کند باید تابوت خود را سفارش داده باشد.

سایت نشریه انگلیسی «گاردین» هم در یادداشتی نوشت این انیمیشن در نبردی فرضی بین نیروهای ایران و آمریکا، پنجمین ناوگان دریایی آمریکا که این کشور برای انجام عملیات در خلیج فارس مستقر کرده است را توسط یکی از شناخته شده ترین فرماندهان نظامی اش نابود می کند.

گاردین ادامه داد: نکته حائز توجه در مورد این انیمیشن آن است که اکران آن با تهدیدهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه ایران به خاطر آزمایش موشک های بالستیک، مصادف شده است. این فیلم اکنون در تهران و دیگر شهرهای ایران در حال اکران است و سازندگان آن امیدوارند که در روسیه و چین نیز اکران شود.
انتهای پیام/2002

منبع: قزوین خبر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان