۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین سال جدید بیشترین اثرپذیری را از محول‌الحال بودن خداوند داشته باشیم
کد خبر: ۲۳۷۶۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۵ ساعت: ۱۳:۳۹ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین در روز نخست دیدارهای نوروزی:

سال جدید بیشترین اثرپذیری را از محول‌الحال بودن خداوند داشته باشیم

امام جمعه قزوین در روز نخست دیدارهای نوروزی گفت: باید تلاش کنیم تا در سال جدید بیشترین اثرپذیری را از محول‌الحال بودن خدای متعال داشته باشد.

 سال جدید بیشترین اثرپذیری را از محول‌الحال بودن خداوند داشته باشیم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز (شنبه) در روز نخست دیدارهای نوروزی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این روزها مشاهده می‌کنیم که طبیعت در حال تحول و دگرگونی است و این تحول و دگرگونی به خوبی دعای «یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحوَالِ» را برای ما تفسیر کرده است.

وی ادامه داد: همان‌گونه که طبیعت در بهار دچار تحول و دگرگونی می‌شود و از محول‌الحال بودن خداوند اثر می‌پذیرد، انسان هم باید تلاش کند تا بیشترین اثرپذیری را از محول‌الحال بودن خدای متعال داشته باشد، چرا که هیچ موجودی در عالم به اندازه انسان اثرپذیر نیست.

امام جمعه قزوین با بیان این‌که فقط خداست که مرکز اثرگذاری در عالم است، خاطرنشان کرد: انسان هدف اصلی خداوند در خلقت جهان هستی به شمار می‌آید و انسان‌ها هم باید تلاش کنند تا تنها تحت تأثیر خدای متعال قرار بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار جمعی از اهالی رسانه، رسالت اصلی رسانه‌ها را اقامه نماز برشمرد و تأکید کرد: اقامه نماز تنها به معنای نماز خواندن نیست، بلکه به معنای اجرای دقیق دین و تبیین دستورات الهی در جامعه است.

وی با تأکید بر این‌که رسانه‌ها باید بر روی نگاه نبوی کار کنند، یادآور شد: رسانه ارزشی و انقلابی باید دین را جدی بگیرد و اگر رسانه‌ای به این تشخیص رسید، می‌تواند در جامعه صاحب اثر باشد و جامعه را به سمتی که مورد تأیید حق‌تعالی است، هدایت کند.

عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که کمک به مسلمان، مظلوم و مستضعف یکی از رسالت‌های جدی مسلمانان محسوب می‌شود، افزود: پیامبر اسلام (ص) فرموده‌اند اگر مسلمانی روزگار بگذراند و به فکر مسلمانان نباشد، مسلمان به حساب نمی‌آید؛ بنابراین این مهم را باید سرلوحه کارهای خود در سال جدید قرار دهیم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: در اهمیت کمک به دیگران در حدیث دیگر رسول اکرم (ص) فرموده‌اند اگر مسلمانی صدای مظلومی را بشنود که از مسلمانان طلب کمک می‌کند و به او کمک نرساند، مسلمان نیست.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان