۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین محور مذاکرات روحانی-پوتین چیست؟
کد خبر: ۲۳۷۶۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۵ ساعت: ۱۱:۲۱ ↗ لینک کوتاه

روحانی به مسکو میرود؛

محور مذاکرات روحانی-پوتین چیست؟

رئیس جمهوری و نخست وزیر روسیه در دیدار خود با "حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران در مسکو، دورنمای همکاری‌های دوجانبه را مورد بررسی قرار خواهند داد.

محور مذاکرات روحانی-پوتین چیست؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران به دعوت "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری فدراسیون روسیه این هفته در تاریخ 28-27 ماه مارس (7 و 88 فروردین) در دیداری رسمی به مسکو سفر می کند.

طبق اطلاعات منتشره از سوی کاخ کرملین، رئیس جمهوری روحانی روز دوشنبه در نخستین روز سفر خود، مذاکراتی با "دمیتری مدویدیف" نخست وزیر روسیه خواهد داشت که در جریان آن، طرفین به بررسی وضعیت فعلی و دورنمای توسعه همکاریهای دوجانبه در عرصه های مختلف تجاری-بازرگانی، سرمایه گذاری، انرژی، صنعتی و کشاورزی پرداخته و در عین حال روند تحقق طرحهای بزرگ مشترک در زمینه های مختلف را مورد بررسی قرار خواهند داد.

علاوه بر این در جریان مذاکرات روحانی و مدویدیف، تبادل نظر در مورد مسائل مربوط به شکل گیری رژیم تجاری ترجیحی بین اتحادیه اقتصادی اورآسیایی و جمهوری اسلامی ایران نیز صورت خواهد گرفت.

بر اساس این اطلاعات، رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه، 28 مارس، همتای ایرانی خود را به حضور پذیرفته و روسای جمهوری دو کشور در این دیدار طیف وسیعی از مسائل مربوط به همکاریهای دوجانبه ایران و روسیه را مورد بررسی قرار خواهند داد.

در بیانیه کرملین در این باره، آمده است: «در دیدار پوتین و روحانی توجه خاصی به دورنمای گسترش روابط تجاری-بازرگانی و سرمایه گذاری، از جمله تحقق طرحهای مشترک دو کشور در عرصه انرژی و حمل و نقل خواهد شد.»

در این بیانیه یادآوری شده است که روسای جمهوری روسیه و ایران همچنین در مورد مسائل مهم جهانی و منطقه ای نیز به تبادل نظر خواهند پرداخت.

علاوه بر این در پایان دیدار سران دو کشور چند سند دوجانبه به امضاء خواهد رسید.

انتهای پیام/ 1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان