۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین چرا کسی پیام نوروزی ترامپ را باور نمی‌کند؟
کد خبر: ۲۳۷۶۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۵ ساعت: ۱۰:۳۴ ↗ لینک کوتاه

ضدایرانی‌ترین دولت آمریکا ؛

چرا کسی پیام نوروزی ترامپ را باور نمی‌کند؟

ارسال پیام نوروزی توسط ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که وی ایرانیان را حامی تروریست خوانده و با صدور فرمان منع ورود اتباع ایران به آمریکا دیگر جایی برای باور کردن پیام محبت آمیز نوروزی قرار نداده است.

چرا کسی پیام نوروزی ترامپ را باور نمی‌کند؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، دانلد ترامپ در اولین حضور خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا در سال جدید شمسی، به تقلید از باراک اوباما اقدام به انتشار پیام نوروزی کرد. در پیام ترامپ آمده است: «مایلم در این هفته بهترین آرزوها را برای کسانی داشته باشم که در گوشه‌ وکنار جهان عید باستانی شگفت‌انگیز نوروز را جشن می‌گیرند. میلیون‌ها نفر از میراث ایرانی، عراقی، ترک، جنوب آسیا و آسیای مرکزی همراه با خانواده‌های‌شان در این ایام برای جشن فرا رسیدن بهار گردهم آمده‌اند».

ارسال پیام نوروزی توسط ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که وی بیشترین حملات را به ایران از زمان آغاز کمپین انتخاباتی تا کنون داشته است و در دستوری بی‌سابقه نیز روز دوشنبه ۱۶ اسفند، فرمان اجرایی جدیدی را امضا کرد که بر اساس آن اتباع شش کشور عمدتا مسلمان از جمله ایران به طور موقت از ورود به خاک آمریکا منع شده‌اند.

ترامپ بعد از حملات سخت علیه ایرانی‌ها، متوجه قدرت نرم شده و اقدام به انتشار پیام نوروزی کرده است؛ اتفاقی که کسی از ایرانیان آن را باور نمی‌کند

در سال‌های اخیر دولت باراک اوباما که تلاش زیادی برای اعمال قدرت نرم در قبال ایران داشت، در زمان ریاست جمهوری خود عید نوروز را به ایرانی‌ها تبریک می‌گفت، اما انتشار پیام نوروزی توسط ترامپ که کمر به قتل قدرت نرم آمریکا بسته است، آنقدر عجیب است که کسی باور  نمی‌کند و حتی صدای انتقاد شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) را نیز درآورده است.

رکس تیلرسون وزیر امورخارجه آمریکا نیز به تبعیت از ترامپ یک پیام نوروزی منتشر کرد که نایاک در جواب آن بیانیه‌ای داد و به شدت از فرمان مهاجرتی دولت ترامپ انتقاد کرد و نوشت: «با وجود این فرمان چگونه می توانیم با هم جشن بگیریم». در بیانیه نایاک آمده است: «این فرمان از ورود دانشجویان ایرانی به دانشگاه‌های آمریکا جلوگیری کرده و مانع دیدار پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ایرانی با نوه‌های ایرانی‌ـ‌آمریکایی تازه به دنیا آمده شده است.»

ترامپ در چند ماه اخیر با حمله به برجام و معرفی ایران به عنوان دولت حامی تروریسم به شدت به چهره خود و آمریکا نزد مردم ایران لطمه وارد کرده است؛ از طرفی دیگر تعلیق ۹۰ روزه ورود افراد از هفت کشور عمدتا مسلمان ایران، عراق، سوریه، لیبی، سومالی، سودان و یمن به داخل آمریکا جهت جلوگیری از عملیات تروریستی برای اتباع این هفت کشور بسیار ناراحت کننده بوده، چراکه در این فرمان جدید، اسامی کشورهایی مانند عربستان، پاکستان، افغانستان، امارات و مصر که اتباع آنها در دو دهه اخیر در آمریکا دست به عملیات تروریستی زدند، وجود نداشته است و از همه مهمتر که اتباع کشوری مانند ایران تا کنون دست به هیچ عملیات تروریستی در آمریکا نزدند.

انتشار پیام‌های نوروزی در دوران باراک اوباما به یک روال معمول در دیپلماسی عمومی آمریکا بدل شد

این رفتارهای ترامپ حتی صدای اعتراض بسیاری از ایرانیان که خیلی به دشمنی میان ایران و آمریکا اعتقاد ندارند، بلند کرده و به عنوان مثال صادق زیبا کلام از اساتید علوم سیاسی دانشگاه تهران که رویکرد مثبتی نسبت به آمریکا دارد نیز یادداشتی در رسانه‌ها منتشر کرد و نوشت که ترامپ سمبل لیبرال‌دموکراسی نیست. اصغر فرهادی و ترانه علیدوستی نیز در اقدامی اعتراضی نسبت به رفتار و دستورات ضدایرانی ترامپ از سفر به آمریکا جهت شرکت در مراسم اسکار صرف نظر کرده بودند.

اثرات منفی تمام این عملکردها و دستورات ترامپ که ضدایرانی‌ترین دولت آمریکا محسوب می‌شود را نمی‌توان با چند پیام نوروزی از بین برد و با توجه به رویه ضدایرانی دولت ترامپ که تا کنون نیز ادامه داشته است، هیچکس پیام نوروزی ترامپ را باور نمی‌کند.


انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان