۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ترک گناه بهترین راهکار برای تقرب به امام زمان(عج)/ یاد امام نباید خلاصه به زمان و مکان خاصی شود
کد خبر: ۲۳۷۵۷۱ نویسنده: آیت‌الله علی اسلامی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۴ ساعت: ۹:۳۷ ↗ لینک کوتاه

نماینده قزوین در خبرگان رهبری تصریح کرد

ترک گناه بهترین راهکار برای تقرب به امام زمان(عج)/ یاد امام نباید خلاصه به زمان و مکان خاصی شود

نماینده قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ترک گناه بهترین راهکار برای نزدیک شدن به امام زمان(عج) است، عنوان کرد: یاد امام فقط نباید خلاصه به زمان و مکان خاصی شود.

ترک گناه بهترین راهکار برای تقرب به امام زمان(عج)/ یاد امام نباید خلاصه به زمان و مکان خاصی شود
آیت‌الله علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، درباره انتظار حضرت مهدی(عج) از شیعیان خود اظهار کرد: ما تعریف صحیحی از محبت و عشق واقعی خود به ائمه(ع) نداریم و دوست داشتن‌های ما خلاصه شده در حد شعار و عملی که دین از ما خواسته در این زمنیه ضعیف است.

امام جمعه شهر تاکستان قزوین در ادامه افزود: زن و مردی که عشق واقعی بین آنها برقرار است در همه لحظات زندگی و در کنار هم بودن هدفشان این است که مطابق میل یکدیگر عمل کنند و باعث رنجش هم نشوند.

وی ادامه داد: اگر دوست داشتن و ابراز عشق و محبت ما به امام زمان خودمان در همین حد و واقعی باشد به طور یقین ما در راستای رضایت حضرت قدم برخواهیم داشت؛ اما عملکرد امروز ما شبیه رفتار یک محب و شیعه واقعی نیست و باعث اذیت و رنجش امام مان شده است.

این کارشناس مهدویت با بیان اینکه باید بدانیم کدام رفتار ما باعث رضایت حضرت ولی عصر(عج) می‌شود،  ابراز کرد: به طور قطع انجام واجبات و ترک محرمات از بهترین راه‌ها برای کسب رضایت امام است، اگر خدای نکرده گناه و عملکرد ناصوابی را مرتکب شویم از امام خود دور خواهیم شد.

امروز جوانان نیازمند مباحث مهدویت هستند
وی ترک گناه را بهترین راهکار نزدیک شدن به امام زمان(عج) دانست و اذعان کرد: حضرت مهدی(عج) عصاره انبیاء و امامان است و ذخیره خدای متعال برای آخرالزمان است تا عدالت جهانی را برقرار کند، اگر تک تک ما خواهان زمینه سازی برای نزدیکی ظهور ایشان هستیم باید به مبانی دینی خود عمل کنیم.

اسلامی بیان کرد: به یاد امام زمان(عج) بودن فقط نباید خلاصه شود به زمان ولادت ایشان، بلکه در طول سال باید هر روز به یاد این امام غایب خود باشیم.

وی درباره رسالت علما و مبلغان دینی در گسترش معرفت مهدوی تصریح کرد: امروز با هجمه‌های گسترده از سوی مخالفان اسلام روبرو هستیم و بحث مهدویت نیز از موضوعاتی است که انحراف در آن وارد شده؛ پس رسالت عالمان دینی در این زمینه سنگین است.

نماینده مردم قزوین در خبرگان رهبری عنوان کرد: هم اکنون جوانان ما بیش از هر زمان دیگری به تبیین مباحث مهدویت نیازمند هستند و باید با برگزاری کلاس‌های آموزشی، تهیه جزوات دینی، کتاب‌هایی که پاسخ شبهات مهدوی جوانان را بدهد در این زمینه فعالیت‌های خود را گسترش دهیم.

وی در پایان گفت: یک نکته را باید همیشه مدنظر قرار دهیم که کسب رضایت امام عامل رضایت خدای متعال از ما خواهد شد.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

سامان / ۰۳ فرو ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰

آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست/ هرکجا هست خدایا به سلامت دارش
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان