۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ششمین جشنواره بازی و اسباب بازی در قزوین افتتاح شد
کد خبر: ۲۳۷۴۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۳ ساعت: ۱۰:۳۱ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

ششمین جشنواره بازی و اسباب بازی در قزوین افتتاح شد

ششمین جشنواره بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز با حضور وزیر کشور در قزوین افتتاح شد.

ششمین جشنواره بازی و اسباب بازی در قزوین افتتاح شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ ششمین جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز عصر روز گذشته(چهارشنبه) در مراسمی با حضور وزیر کشور، استاندار و جمعی از مسئولان محلی در سرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین افتتاح شد.

ششمین جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز در فضایی به وسعت 2 هکتار و در 90 غرفه آموزشی، فرهنگی، کارگاهی و فروشگاهی برپا شده است و در جریان آن کارگاه هایی از قبیل ساخت عروسک،سفال،قصه گویی، بازی شهرگشت، سلامت کودکان و کارگاه شعر و داستان پیش بینی شده اند.

سعید وزیری نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در این مراسم گفت: این جشنواره با هدف معرفی قزوین در سطح ملی و بین المللی، ترویج بازی‌های بومی و محلی در بین کودکان امروز، حمایت از تولید اسباب بازی بومی و معرفی بنای تاریخی سعدالسلطنه به عنوان نماد و هویت قزوین به گردشگران برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: در پنج دوره برگزاری جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز، نزدیک به 600 هزار نفر از گردشگران داخلی و خارجی از جشنواره بازدید کرده اند و امسال نیز بسیار پربار و جذاب تر از سال‌های گذشته و با برنامه‌های متنوع تری میزبان هموطنان از سراسر کشور و همچنین شهروندان قزوینی هستیم.

این مسئول با بیان اینکه ششمین جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی به دو قسمت بازی‌های گذشته و بازی‌های امروز تقسیم می‌شود، تصریح کرد: در بخش بازی‌های بومی و محلی گذشته، بازی‌های پنج استان شامل لرستان، گیلان، زنجان، ایلام و گلستان به نمایش گذاشته می‌شود.

وزیری نژاد در ادامه به بخش بین الملل جشنواره اشاره کرد و گفت: در این جشنواره 25 غرفه به حوزه فروشگاهی برای عرضه محصولات فروشندگان و تولیدکنندگان داخلی و خارجی اختصاص یافته است.

این مسئول از آموزش‌های شهروندی به کودکان در حیاط بهشتیان سرای سعدالسلطنه در حاشیه این جشنواره خبرداد و گفت: در این راستا آموزش‌هایی در رابطه با ترافیک، تفکیک زباله از مبدا، فضای سبز، محیط زیست،هویت شهری و گردشگری به کودکان ارائه داده می‌شود.

وزیری نژاد در ادامه از اجرای 100 برنامه هنری در طول 10 روز برگزاری این جشنواره توسط گروه‌های مختلف هنری، تئاتر عروسکی ملی و استانی در زمینه کودکان خبرداد و گفت: مسابقه محله، نمایش های عروسکی، خان بابا، حامی و شهر فرنگ از گروه‌های هنری هستند که در این جشنواره نقش آفرینی می‌کنند.

وی در پایان گفت: برنامه خیمه شب بازی، معرفی عروسک های استانی و عروسک‌های غول پیکر از استان البرز و نمایش عروسک شکرستان در سفره هفت سین از دیگر بخش های این جشنواره است.

ششمین جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز قزوین تا 10 فروردین ماه 96 هر روز از ساعت 16 تا 22 در مجموعه تاریخی فرهنگی ۲ قزوین برپا خواهد بود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان