۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین فرهنگ ایثار و فداکاری شهداء برگرفته از فرهنگ فاطمی بود
کد خبر: ۲۳۷۴۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲ ساعت: ۹:۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

فرهنگ ایثار و فداکاری شهداء برگرفته از فرهنگ فاطمی بود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جمع کاروان راهیان نور استان قزوین در یادمان شهدای کربلای ۴ با بیان این‌که فرهنگ ایثار و فداکاری شهداء برگرفته از فرهنگ فاطمی بود، گفت: الگو قرار دادن سبک زندگی فاطمی، نجات دهنده بشریت است.

 فرهنگ ایثار و فداکاری شهداء برگرفته از فرهنگ فاطمی بود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در یادمان شهدای کربلای 4 و در جمع کاروان راهیان نور استان قزوین با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: هر چه داریم از حضرت فاطمه (س) داریم و فداکاری شهداء نیز به واسطه بهره‌مندی آن عزیزان از چشمه جوشان فرهنگ فاطمی (س) است.

وی با تأکید بر این‌که جهان محتاج فرهنگ فاطمی (س) است و با اشاره به روایت منقول از حضرت فاطمه (س) درباره دعا کردن برای دیگران، تأکید کرد: حضرت فاطمه (س) در روایتی در پاسخ به امام حسن (ع) که پرسیده بودند: چرا براى همسایگان و دیگران دعا مى‌کنید و براى خود دعا نمى‌کنید؟ فرمودند: الجارُ ثُمَّ الدّارُ. اوّل همسایه، سپس خانه خود.

امام جمعه قزوین یادآور شد: نقل کرده‌اند در دوران دفاع مقدس رزمندگان در محاصره قرار داشتند و به خاطر محدودیت آب، به هر سه رزمنده یک قمقمه آب داده می‌شد؛ اما فرماندهان جنگ به خاطر الگوگیری از فرهنگ فاطمی (س) به هر اسیر عراقی یک قمقمه آب می‌دادند و این همان فرهنگی است که نجات دهنده بشریت است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به مشکلات و مصیبت‌هایی که بشریت با آن مواجه است، تأکید کرد: تمام مشکلات و مصیبت‌ها از فرهنگی به وجود می‌آید که در آن اول به خودمان توجه می‌کنیم و کمک به دیگران در اولویت ما قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) فقط نگفتند که اول همسایه بعد خودمان، بلکه به این مهم عمل هم کردند، خاطرنشان کرد: نقل شده است در یکی از روزهای ماه رمضان مسکینی به در خانه ایشان آمده بود و درخواست کمک داشت، حضرت تمام غذایی که برای اهل خانه آماده کرده بودند را به مسکین دادند و روز بعد را با گرسنگی روزه گرفتند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان