۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین وزارت کشور برای کمک به ترویج کتابخوانی آمادگی دارد
کد خبر: ۲۳۷۳۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۱ ساعت: ۱۴:۳۴ ↗ لینک کوتاه

وزیر کشور در قزوین:

وزارت کشور برای کمک به ترویج کتابخوانی آمادگی دارد

وزیر کشور گفت: وزارت کشور برای کمک به ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی از آمادگی لازم برخوردار است.

 وزارت کشور برای کمک به ترویج کتابخوانی آمادگی دارد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ عبدالرضا رحمانی وزیر کشور پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در سومین روز از سفر خود به قزوین در بازدید از مرکز اطلاع رسانی گردشگری، کافه کتاب مینوی خرد و نمایشگاه مطبوعات این استان که در یک مکان مستقر هستند، افزود: در همین رابطه اگر کتاب فروشی‌ها با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محصولات خود را با 20 درصد تخفیف عرضه کنند، وزارت کشور نیز می‌تواند در این خصوص 30 درصد یارانه بدهد.

وی اظهار کرد: استانداری‌ها نیز در این طرح می‌توانند مشارکت داشته باشند و 20 درصد یارانه را برای کتاب فروشی‌های داوطلب در نظر بگیرند.

وزیر کشور اضافه کرد: در صورت اجرای چنین طرحی، کتاب با 30 درصد قیمت روی جلد در اختیار علاقه مندان به مطالعه و کتاب خوانی قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: اجرای این طرح حرکت بزرگی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی خواهد بود.

وزیر کشور با بیان اینکه برای اجرای این طرح باید ساز و کارهای لازم را پیش بینی کرد، گفت: قزوین می‌تواند به عنوان نخستین استان، پایلوت اجرای این طرح باشد.

فریدون همتی استاندار قزوین نیز در این بازدید گفت: دولت در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی دستاوردهای خوبی داشته و کارنامه قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشته است.

وی افزود: در راستای اجرای طرح ترویج فرهنگ کتابخوانی و عرضه کتاب با تخفیف، ساز و کارهای لازم پس از تعطیلات نوروزی در نشستی مشترک بین استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش بینی خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان