۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین وزیر کشور از چند طرح آبیاری نوین در قزوین بازدید کرد
کد خبر: ۲۳۷۰۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۹ ساعت: ۱۵:۱۸ ↗ لینک کوتاه

در آخرین روز از سال ۹۵؛

وزیر کشور از چند طرح آبیاری نوین در قزوین بازدید کرد

وزیر کشور در سفر به قزوین از چند پروژه آبیاری نوین در مزارع کشاورزی قزوین بازدید کرد.

وزیر کشور از چند طرح آبیاری نوین در قزوین بازدید کرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز(یکشنبه) با حضور در مزارع کشاورزی استان از طرح آبیاری نوین در اراضی روستای قدیم آباد قزوین بازدید کرد.

طرح آبیاری نوین در مزارع این روستا به وسعت ۸۵ هکتار در حال اجرا است که در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مقام مسئول همچنین از اجرای آبیاری نوین در ۲۵ هکتار از اراضی جمال‌آباد قزوین نیز بازدید کرد.

رحمانی فضلی همچنین با حضور در دشت الله آباد از توابع بوئین زهرا از کانون تولید ریزگرد در استان قزوین بازدید کرد.

بیش از یکصدهزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین در محدوده شهرستان بوئین‌زهرا و آبیک در حال بیابانی شدن می‌باشد که قرار است با اجرای نهال کاری در این منطقه از بیابانی شدن اراضی جلوگیری شود.

وزیر کشور در این بازدید گفت: در شرایط بحران کم آبی باید از روش‌های سنتی در کشاورزی دوری کرده و به سمت سیستم‌های نوین پیش برویم.

وی افزود: در شرایط کنونی تسریع در اجرای پروژه‌های آبیاری مدرن ضرورتی اجتناب ناپذیر است و باید این طرح با استفاده از همه امکانات موجود اجرایی شود.

رحمانی فضلی همچنین در خصوص تصویب اجرای نهال کاری در منطقه بیابانی استان قزوین تاکید کرد.
 
طرح توسعه آبیاری نوین در کشور از اولویت‌های دولت یازدهم است
رحمانی فضلی در جریان بازدید از روند اجرای 2 طرح آبیاری زیر فشار در باغ‌های منطقه جمال‌آباد و روستای قدیم آباد قزوین اظهار کرد: طرح توسعه و گسترش طرح آبیاری نوین از اولویت‌های دولت یازدهم است.

وی افزود: دولت برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین در بخش کشاورزی تسهیلات ویژه و قابل توجهی ارائه کرده است و بخش بزرگی از هزینه‌های مربوط به آن را تقبل می‌کند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها از ارزش بالایی برخوردار است چرا که به حفاظت از منابع آبی کشور کمک می‌کند، اظهار امیدواری کرد با توسعه اجرای طرح‌های آبیاری نوین، میزان مصرف آب در بخش کشاورزی کاهش بیابد و از میزان بهره‌برداری از سفره‌های آب زیرزمینی کم شود.

استاندار قزوین نیز در این بازدید گفت: از ابتدای انقلاب تا پیش از دولت تدبیر و امید، 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر پوشش آبیاری‌های نوین قرار داشت.

فریدون همتی ادامه داد: در دولت یازدهم اجرای روش‌های آبیاری مدرن در سطح 25 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان قزوین در دست اجرا است که کار مربوط به اجرای این طرح‌ها در پنج هزار هکتار به پایان رسیده است.

گفتنی است؛ در سفر رئیس‌جمهوری به قزوین در مهر ماه امسال، تجهیز 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به روش‌های آبیاری نوین مورد تصویب قرار گرفت.

طرح آبیاری نوین در 85 هکتار از باغ‌های قدیم آباد با پنج میلیارد و 950 میلیون ریال اعتبار و طرح آبیاری نوین در 14 هکتار از باغ های منطقه جمال آباد با یک میلیارد ریال اعتبار، 2 طرحی بودند که وزیر کشور در جریان سفر به قزوین از آنها بازدید کردند.

استان قزوین دارای 489 هزار هکتار زمین کشاورزی است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان