۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عقب‌نشینی ۱۳ هزار میلیارد تومانی نوبخت +عکس
کد خبر: ۲۳۶۸۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۹ ساعت: ۱۱:۹ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی دولت ادعای خلافش را پس گرفت

عقب‌نشینی ۱۳ هزار میلیارد تومانی نوبخت +عکس

با توجه به گزارش بانک مرکزی از عملکرد ۱۰ماهه عمرانی، باورپذیر است و به نظر می‌رسد نوبخت آمار خلاف واقعی که در مجلس ارائه کرده بود را اصلاح کرده است.

عقب‌نشینی ۱۳ هزار میلیارد تومانی نوبخت +عکس
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین  ،  در حالی که اوایل اسفند سخنگوی دولت در مجلس اعلام کرده بود امسال پرداخت‌های عمرانی به 37 هزار میلیارد تومان رسیده، پس از رد این آمار از سوی بانک مرکزی، او آمارش را اصلاح کرد و مشخص شد او در مجلس 13 هزار میلیارد تومان رقم را اشتباه گفته بود.

 محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت یازدهم در جلسه علنی سه شنبه سوم اسفندماه مجلس شورای اسلامی در دفاع از لایحه بودجه 96 کل کشور در پاسخ به نقدهای برخی نمایندگان به افزایش بودجه جاری و کاهش بودجه عمرانی در دولت یازدهم گفت: بودجه عمرانی در سال 1392 برابر 22 هزار و 200 میلیارد تومان عملکرد داشت که امسال با رشد 67 درصدی به 37 هزار میلیارد تومان رسید.

پس از این اظهارنظر نوبخت، ادعای رشد 67 درصدی بودجه عمرانی، تیتر رسانه‌های زنجیره‌ای حامی دولت شد.

پس از این آمار عجیب که از سوی نوبخت در مجلس ارائه شد، مشرق در گزارشی (اینجا) به نادرست بودن این ادعا پرداخت و بر مبنای گزارش بانک مرکزی عملکرد 10 ماهه پرداخت‌های عمرانی دولت در سال جاری را 16650 میلیارد تومان اعلام کرد. یعنی چیزی حدود 20 هزار میلیارد تومان کمتر از رقمی که نوبخت در مجلس ذکر کرده بود.

سرانجام سخنگوی دولت در آخرین نشست خبری خود در 24 اسفند ماه اعلام کرد: تا 21 اسفندماه برای طرح های عمرانی 23 هزار و 675 میلیارد تومان پرداخت شده است.

این آمار با توجه به گزارش بانک مرکزی از عملکرد 10ماهه عمرانی، باورپذیر است و به نظر می‌رسد نوبخت آمار خلاف واقعی که در مجلس ارائه کرده بود را اصلاح کرده است.

بنابراین انتظار می‌رود سخنگوی دولت ادعایش درباره رشد 67 بودجه عمرانی در دولت یازدهم را هم که بر مبنای عدد نادرست 37 هزار میلیارد تومان محاسبه کرده بود اینگونه اصلاح کند که رشد بودجه عمرانی در این دولت فقط 6 درصد بوده است که البته با احتساب تورم، خالص رشد بودجه عمرانی منفی هم بوده است.



انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان